"עשו לו כבוד, אני משוכנע", אמר המשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, "הדרג שדיבר איתו, במלון ששיכנו אותו, נתנו לו כבוד". הדברים נאמרו במסגרת תחקיר שישודר הערב ב"עובדה" על פרשת גונן שגב, השר לשעבר וחבר הקבינט שהורשע בינואר האחרון בריגול לטובת איראן, 

"הוא לגמרי היה בידיים שלהם" אמרה אילנה דיין, שהתארחה אצל רפי רשף ודיברה על התחקיר המטלטל, בו ייחשפו כל הפרטים על הפרשה: איך יצר לראשונה שגב קשר עם הסוכנים האיראנים, כיצד ביצע משימות שקיבל ממפעיליו, מתי נפגש איתם בדירות מסתור וגם איך טס עד לטהרן רק כדי להוכיח להם שהוא מוכן ללכת רחוק. וגם כל הפרטים על המבצע החשאי המורכב של שירות הביטחון הכללי לתפיסתו.

שגב הוא רופא ופוליטיקאי לשעבר שכיהן בממשלת רבין השנייה כשר האנרגיה, וסיים את דרכו הפוליטית בשנת 96'. ב-2003 הורשע בזיוף דרכון והונאה, ושנה לאחר מכן בניסיון הברחת סמים, על כך נידון לחמש שנות מאסר.

שגב בימיו בכנסת (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

בשנת 2012 נוצר הקשר הראשון בין שגב לסוכני מודיעין איראנים, והוא עבד מולם עד שנעצר במאי האחרון בשדה התעופה בגינאה המשוונית, אז הוסגר לישראל. חודש לאחר מכן כבר הוגש נגדו כתב אישום בעבירות סיוע לאויב במלחמה וריגול כנגד ישראל. כאמור, בינואר הורשע במסגרת הסדר טיעון ועל כך נגזרו עליו 11 שנות מאסר.

התחקיר המלא ישודר הערב, 21:15, ערוץ 12