יגאל גואטה מסרב להתנצל. אחרי שבמשך למעלה משלושה עשורים הוא היה נער הפוסטר של ש"ס – עכשיו בפעם הראשונה בחייו הוא מסרב לקבל את דין התנועה.

יגאל גואטה, בן זקונים להורים שעלו מתוניס וגידלו 10 ילדים בדירת חדר וחצי בקרית שמונה, זינק עם תנועת ש"ס הישר מהשכונות למקום הכי משפיע בפוליטיקה הישראלית. הוא משך בחוטים, תמיד נמצא במקום הנכון שבין האוזן של אריה דרעי לגלימה של הרב עובדיה. גואטה הייתה ש"ס, וש"ס הייתה גואטה. אבל אז הוא היה צריך לבחור: ובשבט גואטה, המשפחה היא מעל הכל. 

גואטה לא הבין שהסיפור שהסעיר את המשפחה שלו, יסעיר גם המדינה כולה, ובתוך פחות שבועיים הוא ימצא את עצמו נזרק מהכנסת, ממתין לטלפון שלא הגיע מאריה דרעי, מי שהקדיש לו את מרבית חייו. "רוצה לשמוע סקופ" ? הוא שאל את רזי ברקאי בראיון לגל"צ לפני קצת יותר מחודשיים – וסיפר איך הלך לחתונה של אחיינו עם בן זוגו. במפלגה דרשו ממנו להתנצל, אבל גואטה העדיף לוותר על מפעל חייו בגאווה, וללכת הביתה. למה הוא עשה את זה? בן שני יצא איתו למסע ב"שבט גואטה" כדי לנסות ולפצח את החידה.

סוזי האחות הקיבוצניקית מגינוסר שביקשה מיגאל לבוא לחתונה של בנה ו"החתן שלו", אבל בעצמה עדיין לא מבינה "איך זה קרה לי". כליפה האח הגדול מכרמיאל, שלימד אותו המון, אבל עדיין בטוח כי "יגאל הוא היהלום שבכתר". גילה האישה שאיתו כבר יותר משלושים שנה, שכואב לה על מה שקרה לו אבל "מרוצה שיגאל חזר הביתה". ושמחה, הבת הבכורה, שאחרי שהשתתפה בשלוש תוכניות ריאליטי לא מבינה "מה התחרבש פה" – ואיך אבא שלה גנב לה את ההצגה. אחד אחד הם מתיישבים מול המצלמה, כדי לגלות את הסוד, הסוד של משפחת גואטה.  

 

עובדה, הערב (חמישי), 21:00, קשת 12