כששומעים את השם איתי אנגל, התמונה הראשונה שקופצת לראש היא שלו עומד עם קסדה ואפוד, ומדווח מאיזור מלחמה, כששריקות של יריות חותכות את הסאונד ומקפיאות את הלב. אבל מסתבר שכשהקסדה יורדת והתפאורה מתחלפת באולפן מוגן, הוא מתמודד עם עניין אחר לגמרי - התלתלים.

זוהר ישראל פגש את חברי מערכת "עובדה" מאחורי הקלעים והצליח לרגע לסדוק את הארשת הרצינית שכל כך מאפיינת אותם. "אנגל הולך לשים קרם תלתלים עכשיו", צוחק עמרי אסנהיים וגורר בשנייה גם את בן שני ושי גל לדחקה: "הוא ביקש שזה יישאר פרוע כזה". גם כשאנגל מצטרף אל חבריו הוא מפגין הומור עצמי מרשים. 

הקרב האחרון של מוסול – חלק א' (צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת)
רק אל תגעו לו בקסדה. איתי אנגל | צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת

ברגע ספונטני ומרגש, אילנה דיין מצטרפת לשיחה ומבקשת לתת קרדיט לחברי המערכת. בפרגון מעורר הערצה היא מעניקה לאיתי אנגל את התואר "העיתונאי האמיץ ביותר", לעמרי אסנהיים את הטייטל "הכתב החוקר הכי טוב בישראל", ולבן שני את התואר של ה"דוקומנטריסט הכי טוב של העיתונות הטלוויזיונית". דיין אף מנצלת את הבמה כדי להזכיר לצופים ששי גל אולי נתפס כרגע כחבר חדש במערכת, אבל זה לא הסיבוב הראשון שלו והוא היה חלק מכתבי עובדה עד שנת 2004. 

באופן מתבקש איתי אנגל מעביר את הזרקור אל מי שעומדת מאחורי ההצלחה של "עובדה" כבר למעלה מעשרים שנה ומציין: "הכל בזכותה כי היא מאפשרת ונותנת והכי מפרגנת לנו שנעשה דברים שאנחנו אוהבים". 

אירוע טלוויזיוני חסר תקדים
"הכל בזכותה". אילנה דיין | צילום:

"עובדה": העונה החדשה, הערב (ה') אחרי החדשות. ערוץ 12