למרות הסכם הפיוס, ולמרות המיליונים שהעבירה ישראל כפיצוי למשפחות הרוגי המשט הטורקי, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לא חוזר בו מהאמירות הקשות נגד ישראל. בראיון בלעדי לאילנה דיין נשאל ארדואן האם הוא מתחרט על דבריו לפיהם שפעולות ישראל בעזה ב"צוק איתן" היו יותר ברבריות ממעשיו של היטלר.

ארדואן: "זה משתנה בהתאם לתקופה. היו תקופות שעזה הופגזה. את הרגעים שבהם אלפי אנשים נהרגו בהפגזות האלה אני לא יכול לשכוח. אני לא מסכים עם מה שהיטלר עשה ואני גם לא מסכים עם מה שישראל עשתה בעזה. לכן אין מקום לעשות השוואה כדי להגיד מי היה יותר ברברי... הרגתם אלפי אנשים בעזה ובפלסטין, אני אמרתי שאתם (הישראלים) יודעים היטב כיצד לרצוח בן אדם, אמרתי את זה בדאבוס. עכשיו, כאשר אמרתי את הדברים לפרס, זה, כמובן, בגלל שחווינו משהו".

ארדואן הגן על הירי חסר האבחנה של חמאס נגד מטרות אזרחיות בישראל, וכשנשאל האם אינו רואה בחמאס ארגון טרור השיב: "לפי דעתי, חמאס אינו ארגון טרור. חמאס הוא תנועה פוליטית שנולדה מתוך תחייה (לאומית). עד היום ישבתם עם מחמוד עבאס ועם הפת"ח, האם השגתם תוצאות? לא, לא השגתם.
אז אם לא יהיו בחירות, גם פת"ח וגם חמאס צריכים לשבת סביב השולחן. ולא, אי אפשר יהיה להגיע לפתרון.

האם הייתה לך תקשורת כלשהי עם חמאס, בניסיון להשפיע עליהם לשנות את דרך הפעולה שלהם?
ארדואן: "אני נפגש עם חמאס כל הזמן. בנושאים האלה אני מאוד פתוח, אין לי אג'נדה סמויה. בעניינים האלו אני אדם מאוד נוח, אבל הרצון שלי הוא זה: חייבים להשיג שלווה באזור הזה. אם לא תהיה שלווה באזור, זה יהיה חבל".
"ישראל", המשיך ארדואן והאשים, "עושה מאמץ להשתלט על מסגד אל-אקצא, (וזה) לא ייתכן. קודם כול חייבים לעמוד על המשמר (שישראל) לא תוכל להשתלט על המקום באמצעות קידוחים וחפירות ארכיאולוגיות. ירושלים קדושה לשלוש הדתות, וכולם חייבים לכבד את זה. (אבל) אנחנו חווים עכשיו תהליך של נרמול היחסים. אני כבר לא רוצה לדון בנושאים האלה. אם לא נוכל לגמור עם הדברים האלה, זה יהיה חבל".