שלושת שמותיהם של האנשים שפוטרו או נאלצו לעזוב את עיתון "ישראל היום" כיכבו רק לפני כחצי שנה בתחקיר "עובדה". השלושה – העורך הראשי עמוס רגב, הפובלציסט דן מרגלית והתחקירן מרדכי גילת - הוזכרו בפתק שכתב נתן אשל בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונחשף בתחקיר "עובדה".

חלק מהפתק נחשף כבר בתחקיר "עובדה" שעסק ב"אקווריום" של לשכת רה"מ, ושפורסם בסוף 2016 – התחקיר שבסופו הקריאה מגישת התוכנית, העיתונאית אילנה דיין, את התגובה האגרסיבית של לשכת רה"מ נגדה. הפקס הופנה ככל הנראה לנתניהו ורעייתו שרה.

כעת חושפת "עובדה" את נוסח הפקס המלא ששלח אשל ללשכת נתניהו:

"נושא אחד חשוב שתדעו שניכם והוא קשור לעיתון.

1. הם לא אמרו לי מילה או חצי מילה על מה שהיה בפגישתכם, אבל אני עם האף הארוך שלי חושב (כיוון ששאלו את דעתי יותר מפעם על העיתון) שהם (הזוג אדלסון, נ"ט) פגועים מעט ממה שאתם חושבים עליו...

2. דן מרגלית, מוטי גילת וכנראה גם עמוס (רגב, נ"ט), לא עושים בדיוק את מה שאומרים להם, כולל בעלי הבית.

3. אין איש שעושה (ומשלם מחיר כפול) יותר מהזוג הזה.

4. העיתון נתן ונותן שני דברים, האחד מה שכותב, השני – מה שלא".

הפקס נכתב ככל הנראה לאחר פגישה שהתקיימה בין הזוג נתניהו לזוג שלדון ומרים אלדסון, בעלי עיתון "ישראל היום". הסעיף הראשון במסמך מלמד על המתח הקיים בין נתניהו לבין בני הזוג שלדון, על רקע חוסר ההערכה של נתניהו כלפי העיתון. כפי שפורסם בעבר, נתניהו התבטא כמה פעמים בשיחות סגורות על כך שהעיתון אינו משפיע על סדר היום כמו "ידיעות אחרונות".

>> מוטי גילת: "דורשי טובת נתניהו לא רצו אותי בעיתון"

הפתק נשלח לפני חשיפת תמלילי השיחות בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, שבהן הציע נתניהו דיל למוזס – חשיפה שככל הנראה הגבירה את המתיחות בין הצדדים.

הסעיף השני מלמד על התרעומת כלפי שלושת בכירי העיתון, שלפי אשל, לא מצייתים להוראות. כאמור, השלושה כבר אינם ב"ישראל היום" – רגב עזב או הועזב לאחר עשור, מרגלית וגילת פוטרו בטענה לקיצוצים. הסעיפים השלישי והרביעי מלמדים אולי על ניסיונות של אשל לגרום לזוג נתניהו להבין כי יש חשיבות לעיתון ולפעילות של בני הזוג אדלסון בנושא.

אשל מסר בתגובה: "לא היה פתק, אין פתק ולא יהיה פתק. כבר אמרתי בזמנו לאילנה דיין, שאם באופן תיאורטי היה כזה פתק שנגנב מראש הממשלה, הייתי מאושר לראות את הגנב מאחורי סורג ובריח".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker