ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לנקוט במהלך חסר תקדים נגד ראש המוסד והרמטכ"ל – כך חושפת אילנה דיין בתכנית סיום העונה של "עובדה" ששודרה הערב בקשת 12. בחודשים הראשונים של בני גנץ ותמיר פרדו בתפקידיהם, פנה נתניהו לראש השב"כ יורם כהן. על הפרק: הצורך למנוע דליפה של מידע בטחוני רגיש. בדיון מיוחד שנערך בנושא, ביקש נתניהו מכהן לעשות שימוש ב"יכולות המיוחדות" של השב"כ לצורך "פיקוח" גורף וחריף, שכולל האזנה לטלפונים של שורת שותפי סוד, ביניהם הרמטכ"ל וראש המוסד.

המידע על הבקשה החריגה הגיע לימים גם לגורמים במשרד הביטחון. לדבריהם, כהן היה נרעש מהאפשרות שהשב"כ ייאלץ להאזין לשני עמיתיו – האנשים שאיתם הוא עובד באופן צמוד ויומיומי – זאת מבלי שאין כל חשד ספציפי לגביהם אלא רק כ"אמצעי מניעה". לאור זאת, כהן סירב לבקשה של ראש הממשלה. לדברי גורמים שהיו מצויים בפרטי העניין, מבחינת כהן היה חשוב כמובן לשמור על בטחון מידע אך הוא הסביר כי "השב"כ לא אמור לעשות שימוש באמצעים קיצוניים כאלה כנגד האנשים שעומדים בראש הצבא והמוסד".

במהלך הריאיון עם דיין, פרדו מתייחס לראשונה למידע הזה: "אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עליי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות".

בראיון עם דיין אומר פרדו כי "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק". 

דיין: כי מה זה ממחיש?

פרדו: "זה ממחיש חוסר אמון. זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אם הייתי יודע דבר כזה, הדבר הנכון שהייתי צריך לעשות זה לקום וללכת ולהגיד, זה לא המשחק שלי".

דיין: לראש הממשלה יש סמכות להורות על דבר כזה?

פרדו: "אם אני הייתי ראש השב"כ הייתי שולח אותו לכל הרוחות".

דיין: ובהכירך את יורם כהן?

פרדו: "אני מאמין שזה מה שהוא עשה".  

מלישכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענה שראש הממשלה ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד מופרכת לחלוטין. זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".