אשת הסוד: שולה זקן מדברת על הכל

40 שנה הם הלכו יחד, חלקו את כל הסודות ושמרו על נאמנות מוחלטת עד שהכל התמוטט. כתבת פתיחת העונה ה-22 של "עובדה" הביאה לראשונה את הסיפור המלא של שולה זקן ואהוד אולמרט. בראיון לאילנה דיין חשפה זקן כיצד פעל מנגנון הנסיעות בפרשת ראשונטורס, איך נראה הרגע בו בית המשפט זיכה את אולמט אך הרשיע אותה ומתי הגיעה נקודת הרתיחה בה החליטה שהיא יוצאת לאור ומספרת את הצד שלה.

   

 >>אהוד אולמרט, גרסת שולה זקן - החלק השני

מכונת ההרשעות של המכון לרפואה משפטית

ד"ר קונסטנטין זייצב הוא אחד הפתולוגים הבכירים בישראל. חוות דעת שלו קובעות מי ייצא לחופשי ומי יילך לכלא אבל את מי באמת הוא משרת והאם קיים מנגנון לסילוף ראיות בחסות המדינה? צפו בתחקיר המיוחד שערכו עמרי אסנהיים, ניתאי אלבוים ורויטל חובל.

>>מיוחד: חברי מערכת "עובדה" כותבים על הלקחים שלא הופקו מפרשת המכון לרפואה משפטית

מי אתה עזרא נאווי? השתולים מהר חברון נחשפים

מבית מגורים ברחוב צדדי בהוד השרון פועל כבר 3 שנים ארגון כמעט מחתרתי. מקימיו שותלים פעילים בארגוני זכויות אדם בשטחים במטרה להשיג חומרים מביכים על ארגוני השמאל הקיצוני. את מה שגילו פעילי "עד כאן", שנחשפו בתכנית בפעם הראשונה והצליחו ליצור מהומה ציבורית אדירה, אתם חייבים לראות.


>>אילנה דיין בטור מיוחד בעקבות תגובות הציבור לתחקיר: "חברים יקרים, בשמאל, בימין ובמרכז, יש לנו חדשות בשבילכם: אנחנו לא עובדים אצלכם"

פרשת האנס יניב נחמן: רוני ריבר לא מוכנה לשתוק יותר

בפנים גלויות היא סיפרה לרוני קובן על הלילה בו יניב נחמן אנס אותה. היא גם חזרה לרגע בו הבינה שלמרות שהורשע באונס ובמעשה מגונה בכוח, נחמן לא יישב עוד יום אחד בכלא, אחרי שביהמ"ש גזר עליו רק חצי שנה של עבודות שירות.

הנס של קובני: איתי אנגל מגיע לסוריה

דמיינו שהחיים שלכם בסך הכל די נורמלים: יש לכם בית ומכונית, משפחה וחברים, עיר ושכונה, עד שלחיים האלה נכנס ארגון בשם דאע"ש ששורף ומחריב כל פינה. זה סיפורם של תושבי עיר הרפאים הסורית קובני, הקרועים בין החלום להגר ולהתחיל חיים חדשים בגרמניה, לבין הרצון להילחם על הבית.

מסוריה לברלין: איתי אנגל מציג מסע בתמונות

האם קנו בישראל חבר כנסת?

תחקיר שחשף עדות נדירה של איש העסקים דניאל מולקנדוב על מערכת יחסים מושחתת שהתנהלה במשך עשור בינו לבין חבר הכנסת אמנון כהן מש"ס. מערכת יחסים זו, כך לפי מולקנדוב, כללה מתן מאות אלפי שקלים כדי לקדם חוקים וגם מולקנדוב הודה ש"סידר" לח"כ כהן מפגשים אינטימיים. בעקבות הרעש הציבורי שנוצר לאחר השידור הגיש אמנון כהן את התפטרותו מראשות מכון התקנים. בעקבות תוצאות התחקיר הגיב אריה דרעי בתקשורת: "עשה בחוכמה שהתפטר".

אמנון כהן: "זקוק לזמן לנקות את שמי"

הסודות האפלים של גנדי

בישראל קיימות ארבע מועצות ציבוריות להנצחת אישים: לנשיאים וראשי ממשלה, להרצל, לז'בוטינסקי ולרחבעם זאבי (גנדי). מיליונים הושקעו עד היום במורשת גנדי: במלגות חינוכיות, בבסיסי צה"ל ובעשרות אתרים הקרויים על שמו. בתחקיר "עובדה" שפורסם לאחר מאבקים משפטיים לא פשוטים נחשפו פרטים שלא סופרו על אלוף פיקוד מרכז לשעבר מעולם- על מוסר הלחימה, הקשרים עם העולם התחתון והתקיפות המיניות. 

נתראה בעונה הבאה