שוקי משעול, לקוחו לשעבר של עו״ד פישר סיפר לראשונה בתוכנית כיצד פישר הציע לו לשלם שוחד לרות דוד בעת כשכיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב. משעול: "הוא (פישר) אומר לי 'הסיפור שלך לא פשוט, אני יודע המון פרטים, רותי שתפה אותי, אני אומר לך את זה פעם אחת: בוא תן לי 20 אלף ירוק לרותי ונגמור את הסיפור'. אני הייתי בהלם רותי זה לא סתם רותי, זה פרקליטת מחוז."

משעול, שהיה בכיר ברשות המיסים, הסתבך בתחילת שנות ה-2000 בחשד שהדליף מידע פנימי ושכר את עו״ד פישר כפרקליטו. לאחר תקופה משעול חשד ביושרו של פישר ואף הקליט את שיחותיו עמו.

בימים האחרונים החלה חקירת הפרשה בלה״ב 433, והיום זומן משעול למסור את עדותו במשרדי היחידה. משעול זועם על כך שהחוקרים ביקשו לטענתו לחקור אותו היום באזהרה בחשד למתן שוחד לרות דוד, למרות שהוא זה שביקש לחשוף ולהצביע על המעשים המושחתים לכאורה. בשיחת טלפון עם מערכת "עובדה" אומר משעול: "יהיה זה עוול לא לחקור את הטענות לפיהן דוד הטתה והתערבה בתיקים בצורה אסורה כשהייתה פרקליטת מחוז. הנושא הקריטי הזה לא התברר עדיין כמו שצריך".

רות דוד עצמה, ככל הנראה, טרם נחקרה בנוגע לחשדות הללו.

בתחקיר המיוחד ששודר על הפרשה בנובמבר נחשפו גם הקלטות בהן נשמע פישר מתפאר מול משעול על יחסיו המיוחדים עם רות דוד: "אתה צריך להבין משהו, אנחנו כרגע לא בהליך פורמאלי... מה שפרקליטת המחוז עושה, היא עושה טובה... ...בסדר? אנחנו לא בנורמלי. אני מדבר איתך על יחסי חברות, יחסי אנוש ביני ובין פרקליטת המחוז".

"מה שאני עושה זה לגרום לכך שהתוצאה שמה שהפרקליטות עושה לא יוליד את הצורך להמשיך ולשחק איתך... מצידי שרותי תכתוב שאין מה להעביר שאין פה כלום, מצידי שתכתוב מה שהיא רוצה, אני לא אומר לך איך לכתוב היא יותר חכמה ממני. אני מבחינתי רוצה סוף סאגה... די לי בכך שרותי היום בתמונה, היא מודעת לכל וזה הכל. עכשיו, אני לא רוצה לפגוע ברותי, כי היא צריכה להתנהל בתבונה גם וזה הכל".

בתחקיר נחשף בין השאר כיצד השתמש לכאורה פישר בקשריו עם פרקליטת המחוז, כדי להוציא מלקוחו, שוקי משעל, סכומי כסף.

מדוברות המשטרה נמסר: "החקירה בראשיתה ומטבע הדברים לא נוכל להתייחס לפרטיה, לא כל שכן לזהותם של עדים או נחקרים בפרשה ופעולות חקירה המבוצעות או מתוכננות במסגרתה. נדגיש כי ללא קשר לפרטי המקרה הספציפי, ככל שעולה חשד לביצוע עבירה פלילית על ידי אדם זה או אחר, החשד נבדק בהתאם למכלול הנסיבות ולסמכות המוקנית לנו בדין".

בעת שידור התחקיר דוד הכחישה בתוקף את כל הטענות ומסרה: "אין לי מידע או קשר לדברים שקרו או לא קרו בין שוקי משעול לאחרים. לתחושתי מאחורי הדברים רצון לנקום, להכפיש ולפגוע בשמי הטוב ובמשלח ידי".

עו"ד רונאל פישר בחר שלא הגיב לשאלות שהפננו אליו. בשמו נמסרה הכחשה גורפת להאשמות נגדו. פרקליטיו מוסרים כי פישר מנוע מלהתייחס לטענות "מחשש לטענה מהותית לשיבוש הליכי חקירה".

>> לצפייה בכתבה המלאה מתוך "עובדה"