"צריך לסיים את ההכנות הצבאיות עד סוף יוני 2014, מאחר והמערכה עם ישראל תתחיל בתחילת חודש יולי", זהו תוכן הידיעות המודיעיניות שהגיעו לשב"כ החל מינואר האחרון, כחצי שנה לפני תחילת מבצע "צוק איתן" – אילנה דיין ונעמה פרי פותחות את העונה ה-21 של "עובדה" עם הידיעות המטרידות על המלחמה ביולי, פעילות השב"כ בעזה והעימות חסר התקדים בין אמ"ן לשירות הביטחון הכללי מיד בסוף המלחמה.

"למעשה זה מתחיל בינואר, אנחנו מבינים שמתחילים להתאמן כדי להיות מוכנים למלחמה או למערכה עם ישראל בסוף יוני" מספר ר', בכיר בשב"כ, וחושף לראשונה כיצד השב"כ ידע וצפה בהכנות החמאס למערכה החל מחודש ינואר. "הם מתחילים להתאמן בזחילה, בסחיבה, באימון באמל"ח, במטענים, באיך לחטוף, באיך לקחת, באיך לסחוב, באיך לרוץ. התאמנו אל מול הדבר הזה כדי לוודא שאנחנו לא נהיה מופתעים"

בצמרת השב"כ אומרים כי הידיעות הללו הופצו בזמן אמת לכל הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה לצה"ל. "לא היה אחד שלא הכיר את האיום ואת האירוע", מוסיף ר',  בכיר בשב"כ. "אני יודע שראש השירות העביר למי שהיה צריך להעביר את החומר ואת האיום". אמירות אלה מציתות עכשיו תבערה בין צמרת צה"ל והשב"כ, כשהיחסים בין הארגונים היו מתוחים כבר עוד קודם לכן. גורמים בצה"ל טוענים: חומרים על מלחמה ביולי לא הועברו אלינו מעולם.

"אני יושב בכל הפורומים המבצעיים אחת לשבוע, המילה מלחמה לא נאמרה בשום פורום..." מוסיף דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז ושואל "האם מישהו בינואר או בפברואר נתקל לכאורה באדישות מצד הגורמים המבצעיים ואומר חבר'ה: 'אתם ישנים ואני רואה מלחמה מול העיניים'? לא היה אירוע כזה - לא בינואר, לא בפברואר, לא במרץ. לא היה אירוע כזה".

ביום שני הקרוב ישודר התחקיר הבא של "עובדה": "כך עבדה השיטה של עו"ד רונאל פישר"

"עובדה", שני, 21:00