שנים ארוכות סבל אייל שחל מהפרעת תקשורת שיצרו אצלו נתק בין המוח לגוף. לאחר שבתי הספר כבר הרימו ידיים, הוא עבר ללימוד ביתי, בהשגחת אימו וסבתו. מאז אותו יום התגלה בתוכו משורר מוכשר שנאבק לצאת החוצה, כשהקצר שמפריד בין המחשבה לפעולות מנע זאת ממנו וגרם לו לתקשר עם סביבתו רק בכתב. לפני מספר חודשים פגש אותו כתב "עובדה", רובי קובן, ושמע את הסיפור שלו. הוא התגלה ככותב שירה כשרוני במיוחד, וכך החל להביע את אשר על לבו ואת עולמו הפנימי.

מנכ"לית תזמורת סימפונט רעננה, אורית פוגל, שסיפורו נגע לליבה, נטלה את אחד משיריו והעבירה אותו למוזיקאי לירון לב שהלחין את השיר "ים - יבשה" שכתב. כשהמשימה הושלמה נמצאה גם מי שתבצע אותו - הזמרת רבקה זהר. השיר יושמע בקונצרט "בדרך אל הכפר" של תזמורת סימפונט רעננה הערב (18.9) בפארק רעננה בעיבוד תזמורתי מושקע, כשלמופע יגיעו כמובן אורחי הכבוד - אייל ובני משפחתו.

לירון לב: "אייל ריגש אותי"

סיפורו של אייל שחל (תמונת AVI: mako)
"אייל ריגש אותי" | תמונת AVI: mako

אייל שמע את הלחן החדש למילים שכתב, התרגש מאוד וכתב לאמו: "שני דברים ריגשו אותי במיוחד, העובדה שהמלחין הדגיש את היסוד הבלדי של השיר והחזרה על הבית עם מילות המפתח "אי אהבה". היסוד הבלדי חשוב כי אני מספר שם סיפור, והשומעים יזכרו אותו. אנא מסרו את תודתי ללירון, אשמח ללחוץ את ידו".

גם לירון לא נשאר אדיש לטקסט שקיבל וסיפר שהשיר ריגש אותו מאוד: "השיר שהופנה אלי ריגש אותי מאוד. אהבתי את הביטוי העצמי בו ואת יכולות הכתיבה והשימוש במילים. אני מרגיש שאייל הצליח להעביר את המסר והצלחתי להתחבר למה שהוא אומר. כשישבתי עם הטקסט המנגינה קפצה ברגע ואני שמח שהלחן מצא חן בעיניו. השיר פשוט זרם בי אל המנגינה ואני כבר מצפה לשיר אותו במופע ביחד עם רבקה זהר. מדובר בנער מוכשר מאוד ואני שמח שזכינו לשתף איתו פעולה״. פוגל התרשמה גם היא מיכולות הביטוי הגבוהות של אייל: "התרגשתי מסיפורו המיוחד ומעושר הבעתו. מדובר בצעיר מיוחד וכישרוני מאוד, שגרם לי לרצות לקדם את יצירתו ולהלחין את אחד משיריו. נפגשתי עם בני משפחתו, שמחתי להכירם ונרתמתי ליוזמה באהבה והערכה גדולה. אני שמחה שאייל אהב את התוצאה וכולנו התרגשות לקראת אירוחו בקונצרט".

ים – יבשה/ אייל שחל

המקום האחר בו אני עומד
מבודד כמו אי בלב ים
במקום האחר אני לומד
שאינני כמו כל האדם

ובמקום ההוא שקט עד מאוד
הקול אינו יוצא או בא
הים מורכב ממיליוני דמעות
והאי הוא אי-אהבה

ואני זקוק אז לחיבוק מנחם
שיאמר: חייך אינם חטא
ואבכה על מה שלקחתי מכם
תענו: אתה גם יודע לתת

השוני נחקק בי, צרוב ועצוב
כך נולדתי. אין זו בושה
אבל כשאני מחבק ואהוב
אני יודע שהגעתי ליבשה