תחקיר הרופאים (צילום: עובדה)
פרופסור יוסי פז | צילום: עובדה
לפני כחודש וחצי, שרית מגן וניר שחק הביאו את תחקיר "תיירות המרפא", במסגרתו מערכת "עובדה" תיעדה שלושה מנתחים בכירים מאיכילוב במשך חודשים ארוכים, כשהם דורשים במסלול עוקף, כסף "מתחת לשולחן", עבור טיפול בחולים זרים. הכסף אמור היה להיכנס במלואו לקופה הציבורית במסגרת שירות תיירות מרפא שקיים בביה"ח. המנתחים הם צבי רם, שלומי קונסטנטיני ויוסי פז

היום התייצבו בכניסה למשרדי "עובדה" עובדי רשות המיסים עם צו גורף למסירת כל חומרי התחקיר, זאת בעקבות חקירה שנפתחה נגד הרופאים לאחר שידור הכתבה. במסגרת הפנייה מבית משפט השלום בראשון לציון, על "עובדה" להמציא לעובדי אגף מס הכנסה גיבוי מלא של כל החומרים הגולמיים (קרי, החומרים טרם עיבודם וכשהם אינם ערוכים) באמצעותם הוכן התחקיר בעניין "תיירות המרפא בישראל". בנוסף נשרש מהם למסור כל חומר אחר אשר נאסף בנושא אשר רלוונטי לחקירתם של החשודים. מערכת התכנית הודיעה לחוקרי רשות המיסים כי יגישו התנגדות לבית המשפט, כפי שמאפשר להם הצו. 

תגובת מערכת "עובדה":  "הצו מהווה פגיעה במרחב הפעולה העיתונאי. יש כאן חשש מובהק מפגיעה בחסיון מקורות – עניין ייהרג ובל יעבור מבחינת כל עיתונאי. מעבר לכך, ברמה העקרונית אין זה ראוי שגורם אכיפתי יניח  את ידו על חומרים עיתונאיים במקום שיבצע חקירה עצמאית. עבודתו של עיתונאי הינה פרסום כתבות ותחקירים ועבודתם של רשויות החוק היא לבצע את הבדיקות שלהן, ככל שהן חושבות שיש בכך צורך". הנושא בטיפול בידיהם של עו"ד של מערכת התכנית ממשרד ארדינסט בן נתן.

"עובדה", חמישי ב-21:00, ערוץ 2