היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שוקל להגיש כתב אישום באשמת הפרת אמונים נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, כך חושפת אילנה דיין בתוכנית סיום העונה של "עובדה", המוקדשת לפרשות בהן מעורב הרב פינטו. לפי גורמים בכירים המקורבים לחקירה, ארביב, שפרש מהפיקוד על יחידת להב 433, בעקבות פרשת פינטו, הודה לאחרונה בפני היועץ המשפטי לממשלה, כי הרב יאשיהו פינטו הציע לו, בשתי הזדמנויות שונות, שוחד של אלפי דולרים במזומן. אלא שעל הצעות השוחד לכאורה האלה, לא דיווח ארביב בזמן אמת לממונים עליו. והדבר עולה, כך לפי אותם גורמים בכירים, לכדי הפרת אמונים מצד קצין כה בכיר. 

בסביבתו של הרב טוענים שארביב הוא זה שביקש  כספים, אך לא מהרב עצמו אלא מאנשיו.

"הוא תמיד התלונן שמחפשים אותו"

בראיון בלעדי עם ניצב ארביב, שישודר ב"עובדה", מתייחס ארביב לראשונה לטיב הקשר בינו לבין הרב פינטו: "הוא תמיד התלונן שמחפשים אותו, הוא התלונן שתוקפים אותו הוא התלונן על חיים איפרגן (לשעבר ראש יחב"ל), על זיוה אגמי (לשעבר ראש יאח"ה). הוא לא ביקש ממני 'מנש, תבדוק מה קורה איתי'. אם הוא היה מבקש בקשה כזו, אחת, הוא יותר לא היה שומע ממני... אבל הוא לא ביקש ממני מעולם תבדוק לי מה קורה בחקירה כזו, תבדוק מה קורה בתיק כזה. הוא התלונן הרבה על זיוה, על איפרגן ולאחר מכן... הוא רצה שאני אעביר את התלונה שלו ליואב סגלוביץ' (ראש אגף החקירות) על האנשים האלה. הוא גם פעם ביקש שיזיזו אותם מתפקידם. אבל תשאלי את יואב אם פעם אחת דיברתי איתו על זה... הוא (הרב פינטו) טען תמיד, אני לא רוצה להשתמש בשמות, נגד שר בכיר לשעבר ועוד ראש ממשלה בכיר לשעבר, שיש לו חומר ויש לו זה ויש לו זה. 'תגיד ליואב, תגיד'..."

ארביב ופינטו. ארכיון (צילום: עזרי עמרם חדשות 2, AP)
ארביב: "הוא התלונן שתוקפים אותו" | צילום: עזרי עמרם חדשות 2, AP

לשאלה האם לא ראוי היה שיעדכן את סגלוביץ' בשיחתו עם הרב פינטו, ובנסיונות הרב להפעילו נגד בכירי המשטרה שהיו מעורבים בחקירת הרב, עונה ארביב: "למה הייתי צריך?". הראיון המלא עם ניצב ארביב, בו הוא מתייחס לטענות הרב כאילו קיבל ממנו ומאנשי חצרו טובות הנאה בתמורה למידע, ישודר מחר בערב במשדר סיום העונה של "עובדה".

"ארביב לא העריך נכון את פינטו ואת מה שקורה סביבו"

גורם בכיר שהיה מעורב בחקירה מתרעם על כך שארביב הסתיר את הקשר בינו לבין פינטו בעת שנחשף לחומרים רגישים מתוך החקירה שנוהלה נגד הרב. "רק היום אני יודע שמנשה הביא את הקשר מהארץ", אומר אותו גורם. "לא ידעתי את זה כשעדכנתי אותו על פרטים מהחקירה... הוא היה צריך להגיד לי. כנראה", כך אותו גורם, "שארביב לא העריך נכון את פינטו ואת מה שקורה סביבו". 

עוד נחשף בכתבה כי היועץ המשפטי לממשלה דורש מהרב פינטו להתייצב בארץ ב–1 ביוני, כדי למסור עדות בעניין טובות ההנאה שהוענקו לכאורה לארביב ולבני משפחתו, ולהיבדק בפוליגרף על גרסתו. אם יימצא שהחומר מצדיק הגשת כתב אישום נגד ניצב ארביב, הרב יחתום על הסכם עד מדינה במסגרתה יעמוד לדין באשמת ניסיון למתן שוחד לראש יאח"ה הנוכחי, תת ניצב אפרים ברכה. במקרה כזה הפרקליטות תתבע שיוטל עליו עונש שלא יעלה על שנה מאסר בפועל.  

מטעמו של ניצב ארביב נמסר שהוא העביר כבר באמצעות עורך דינו גדעון פישר את כל החומרים הרלוונטיים לגורמי החקירה והוא מחכה להזדמנות שתינתן לו למסור את גרסתו באופן מלא.

"עובדה" - תכנית סיום העונה, מחר אחרי האח הגדול