במשדר מיוחד בעקבות הראיון שנערך הערב עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, נשאלה ציפי לבני האם מסמך העקרונות שקרי מתכוון להגיד יגרום לשינוי אמיתי: "אני יכולה לומר באופן חד משמעי שמסמך העקרונות הזה הוא חשוב אם הוא ייצג נכון את האינטרסים של שני הצדדים ויהיה מאוזן", היא ענתה, "אם מבחינת ישראל הוא ייצג את האינטרסים הלאומיים והבטחוניים יש כאן שינוי מהותי בסכסוך".

"אני עובדת עם ראש הממשלה כדי להגיע לנקודה שבה המסמך הזה ייצג את האינטרסים של ישראל וכדי שנוכל להמשיך את המשא ומתן על פיו למרות ההסתייגויות, ויש עוד צד, הצד הפלסטיני, ושני המנהיגים יצטרכו להגיד את אותו הדבר".

ג'ון קרי בראיון מיוחד לעובדה (צילום: גלעד טוקטלי ורונן מאיו, עובדה)
"הוא לא רק אדם, הוא מייצג מעצמה" | צילום: גלעד טוקטלי ורונן מאיו, עובדה
האם היא חושבת שנתניהו יסכים? "בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה, אני מקווה שמסמך מאוזן יונח על השולחן, ואז במקום הדיבורים של 'כן יעשה? לא יעשה? יש לו אומץ? אין לו אומץ' ראש ממשלת ישראל יוכל להגיד 'כן'", היא אומרת, "אני לא בעמדת פסיכולוגית,אני בעמדת עשייה. ואני מנסה לייצר, יחד עם ראש הממשלה את הסיכויים, לא כדי שג'ון קרי יצליח, אלא כדי שלעם ישראל יהיה עתיד טוב יותר". בהמשך הוסיפה לבני: "קרי הוא לא רק אדם, הוא מייצג מעצמה שהברית איתה היא הנדבך המרכזי באינטרס הביטחוני של מדינת ישראל, זה חלק מכושר ההרתעה של מדינת ישראל, היכולת שלנו להגן על עצמנו נובעת ממערכת יחסים זו"

"בעד מערך ציפיות מאופק"

מלבד לבני, השתתף בדיון גם אמנון אברמוביץ: "אני מתרשם שהוא איש של רצון טוב ותחושה של שליחות פנימית אמיתית שמלווה אותו עוד מנעוריו", הוא אמר וסייג, "לצערי אני לא רואה קשר בין זה לבין התוצאה הסופית"

ביבי עם צביקה האוזר (צילום: Pool, GettyImages IL)
"הסיפור הזה מורכב והוא קודם כל שאלה של מה יהיה ביום שאחרי ההסדר" | צילום: Pool, GettyImages IL
צביקה האוזר שהיה שם, לצד נתניהו, גם בשיחות עם האמריקאים, נשאל אם לדעתו נתיהו מוכן לעשות את פניית הפרסה הדרמתית שתפריד בינו לבין כל מה שהוא האמין בו כל חייו: "מדובר בשני אנשים שחשובים בפרספקטיבות היסטוריות וזו נקודה קריטית", הוא ענה, "ההבדל ביניהם הוא שקרי מנסה לנהל סיכונים של האחר, וראש הממשלה מנהל את הסיכונים שלנו ובסופו של ד ברמדובר בהחלטות היסטוריות הרות גורל".

"אני בעד לעשות מערך ציפיות מאופק, אני לא חושב שאדם ישנה במחי מספר חודשים 90 שנות סכסוך מזוין ו-20 שנים שאנחנו מנסים להביא בהם את השלום, הסיפור הזה מורכב והוא קודם כל שאלה של מה יהיה ביום שאחרי ההסדר", הוא הוסיף.

צפו בראיון המלא עם ג'ון קרי