אודליה כרמון, מי שמוכרת לנו יותר תחת הכינוי "א' ממשרד התחבורה" מפרשת הנשיא משה קצב, חשפה הערב לראשונה את פניה בראיון עם אילנה דיין לתכנית עובדה. מיד לאחר התכנית התארחה כרמון בעמוד הפייסבוק של התכנית, וענתה על שאלות הגולשים הרבות שצצו בעקבות הראיון האישי והנוקב.

אודליה כרמון (צילום: גלעד טוקטלי, עובדה)
אודליה כרמון עונה על שאלות הגולשים | צילום: גלעד טוקטלי, עובדה
"היו ששאלו אותי איך שתקתי מאז שנבחר לנשיא, והתשובה היא שמעולם לא שתקתי. לא מעט אנשים ידעו על זה. מערכות התקשורת הן שלא העלו את הסוגייה על הפרק. אם נבחן את המציאות שהתרחשה, רק כשהוא עצמו בחוצפתו העז להתלונן על מישהי הפרשה יצאה לאור", אמרה כרמון לגולשים.

הגולשים התעניינו בעיקר בסיבות שגרמו לה להתלונן ובתגובות הסביבה הקרובה שלה. כך למשל, בתשובה לשאלה איך מתמודדת משפחתה עם החשיפה והתלונה, ענתה כרמון,"האמת היא, שאילולא התמיכה המוחלטת של בעלי לא הייתי יכולה להוביל את המהלך. גם ילדיי מעודדים ותומכים, והם אלו שנותנים את הכוחות במסע שהתחלתי שמטרתו להעביר את הבושה מהקורבנות לנאשמים".

מדוע לא התלוננת אז?
"‎15 שנה עברו מאז שהחלו ההטרדות ועד שהסכמתי להעיד. בזמני, טרם היה החוק נגד הטרדה מינית, הוא חוקק 12 שנה מאוחר יותר. אפילו המושג 'הטרדה מינית' לא היה שגור, אלא נהגנו לכנות את זה 'הוא מציק לי'או 'נטפל אלי'. לא עלתה בדעתי האפשרות לעשות משהו בעניין. בזמנו לא ידעתי שזה סדרתי, אלא באמת ובתמים חשבתי שהוא מאוהב בי".

למה בכל זאת בחרת להתלונן?
"המטרה שלי הייתה להאיר את עיני הנשים השוקלות להתלונן במסלול הארוך, המתסכל אך בסופו של דבר המתגמל. כאשר הן מתלבטות ובסופו של דבר ניגשות להתלונן נגד אדם שביצע בהן מעשה לא מוסרי ולא חוקי. לפני ששולחים אישה להתלונן, יש לוודא שיש בה את כוחות הנפש ואת המשאבים המעשיים והכלכליים להתמודד עם המצב המורכב והכואב".

ולסיכום כתבה כרמון לגולשים:
"חברים יקרים, תודה על ההתעניינות והתגובות המדהימות. היה לי חשוב להתראיין כי אני מקווה שנשים רבות תפסקנה להרגיש צורך לחוש אשמה ולהתחבא. אני פונה אליכן הנשים ורוצה שתדעו במה כרוך התהליך של תלונה על הטרדה מינית, מבחינה רגשית ומעשית. ואני לגמרי שלמה עם הצעד שעשיתי.
כעת ברשותכם אני רוצה לחזור למשפחתי".

>>לכתבה המלאה מתוך עובדה