"ישראל פגעה בחמאס בצורה משמעותית, עכשיו הגיע הזמן לחתור להפסקת אש. נתניהו מבין את הסיכון שבמתקפה קרקעית", כך אמר הערב טוני בלייר, שליח הרביעייה הבינלאומית למזרח-התיכון, בראיון בלעדי למשדר המיוחד של "עובדה". בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ערך בימים האחרונים פגישות עם בכירים מהנהגת שני הצדדים, והוא מאמין כי הפסקת האש קרובה.

"בשלב הראשון והמיידי, צריך להימנע מהסלמה", אמר בלייר לאילנה דיין. "לישראל חשוב שחמאס לא יבנה מחדש את מאגר הנשק שלו. לפלסטינים חשוב לחזור למצב של חיים נורמליים". זהו ביקורו ה-92 במספר של בלייר בישראל מאז סיים את כהונתו כראש ממשלת בריטניה. על ביקוריו התכופים אמר בלייר כי "המצב מתסכל מאוד, אך חשוב לא להתייאש ולאבד תקווה".

יש צורך בלחץ בינלאומי כלפי חמאס  

בראיון סיפר בלייר כי ביקר בישובי הדרום הנמצאים תחת מטחי הטילים וחווה את שגרת חייהם עמוסת האזעקות.  "פגשתי שם אמהות וילדים שמפחדים ללכת לישון בגלל איום הרקטות", אמר, "צריך לחץ בינלאומי שיגרום לחמאס להבין שירי מכוון לעבר אזרחים הוא בלתי מקובל לחלוטין, ושירי כזה ייענה בתגובה קשה מצד ישראל".

בלייר ביקש מההנהגה הישראלית לחשוב על ההשלכות ארוכות-הטווח של פעולותיה. "גם אחרי שהמבצע הנוכחי ייגמר, עזה תמשיך להתקיים, הגדה המערבית תמשיך להתקיים, וישראל תמשיך להיות ביניהן". בלייר הוסיף כי הוא מאמין ש"בצד הפלסטיני יש אנשים מתונים" איתם יכולה ישראל להגיע להסכם שלום. "מדינת ישראל נוצרה כמעט מכלום, וכיום היא אחת המדינות המצליחות ביותר בעולם. יש אנשים בצד השני, שאני פגשתי באופן אישי, שרוצים להקים מדינה דומה בפלסטין".

"עובדה" במשדר מיוחד על מבצע "עמוד ענן"