הסיפור הגיע למערכת עובדה בקיץ שעבר אז התקשרה למערכת בחורה מניו יורק בשם נילי בלקינד, כולה נסערת וסיפרה סיפור שמסעיר את המשפחה שלה. "השם בלקינד נשמע לנו מוכר ונזכרנו בנעמן בלקינד, לוחם ניל"י שנתפס על ידי העות'מאנים בדמשק והוצא להורג", נזכר שני. בלקינד סיפרה בהודעתה על כך שהמשפחה גילתה פתאום בן משפחה חדש. "הרגשנו שיש פה סיפור ואפרת לכטר, כתבת עובדה, ואני מיד הלכנו להפגש עם המשפחה ושמענו את הסיפור שכבש גם אותנו", הוא מספר.

חנאן אבו נאסר - הבן האבוד של משפחת בלקינד (צילום: שלום רופאייזן, עובדה)
חנאן אבו נאסר | צילום: שלום רופאייזן, עובדה

חנאן אבו נאסר, צעירה ערביה נוצרית מנצרת, צלצלה יום אחד למשפחת בלקינד, וסיפרה שהיא רוצה לבדוק קשר משפחתי בין סבה המנוח, יוסף שופאני, לבין משפחתם. "יוסף היה מאומץ", מסביר שני, "הוא ננטש בגיל חודש במנזר סטלה מאריס בכרמל. בטעות רשמו את שם משפחתו כ'בלקונד', וכל חייו חיפש אחר ההורים שלו וכמובן שלא מצא. אחרי מותו מצאה חנאן, נכדתו, את משפחת בלקינד, ועשתה את החיבור".

המפגש בין המשפחות היה מפתיע ובעיקר מאוד מרגש. "אנחנו עוקבים ומלווים את המשפחות ואת הקשר המרגש שנרקם ביניהן. מהלך החיים של כל אחת מהמשפחות הושפע מהאירוע הזה", אומר שני, "נורא יפה לראות את הסיפור הזה כי זה כמו הסיפור שלנו, של כולנו במדינת ישראל. יש הרבה קונפליקטים, אבל גם המון רגעים שאנשים מתחברים על רקע אוניברסלי ואנושי".

סרטם המלא של בן שני ואפרת לכטר ישודר ביום שני, בשעה 21:00

צפו בכל כתבות "עובדה"