עד המדינה, יוחאי מנור, נמצא מזה כארבע שנים בתוכנית להגנת עדים האמריקאית, לאחר ששיתף פעולה עם רשויות החוק האמריקאיות והעיד נגד שורה של עבריינים, בהם יצחק אברג'יל. בהקלטות מתברר, כי המניע העיקרי שהפך אותו לעד מדינה הוא הפחד מאחיו משה מלול, והרצון לנקום בו: "זה גם להכניס אנשים רעים לבית סוהר וגם את אח שלי שניסה לרצוח אותי... אלה אנשים רעים שרצו לפגוע בי, צריכים לשבת בבית סוהר ובשביל זה עשיתי את זה. אולי אני צריך להיות נרדף כל החיים שלי אבל ככה אני רואה את זה..."

מלול נעצר גם הוא במסגרת החקירה האמריקאית והועמד לדין על עבירות רצח וסחר בסמים. בהקלטות שנחשפות נשמע מנור מדבר על אחיו, על חיי הפשע, על הפיכתו לעד מדינה ועל החיים כעד מוגן: "בעתיד לבוא, אני יוצא מהתוכנית, אני יוצא מזה. אני לעולם לא אצליח לחיות בתנאים שלהם, זה בלתי אפשרי. בן אדם רוצה לראות את ניו יורק, אני לא יכול. בן אדם רוצה לראות את סן דייגו, עולם המים, אני לא יכול ".

יצחק אברג'יל, משה מלול, מאיר אברג'יל, ששון בראשי וישראל אוזיפה, הוסגרו לפני כשנתיים לארצות הברית. במרכז החקירה שניהלו האמריקאים עמד כאמור מנור, שהביא לגיבוש כתבי האישום בגין רצח, סחר בסמים וחברות בארגון פשע. לפני כחודש הסתיים התיק האמריקאי לאחר שכל הנאשמים חתמו על הסדרי טיעון, ורובם צפויים לחזור ולרצות עונשי מאסר ממושכים בישראל.

>> איתי אנגל ואמיר תיבון עם המורדים בסוריה

עובדה, ימי שני בשעה 21:00