טלפון נוסף של פקידה ערנית בבנק – זה כל מה שעמד בדרכם של עבריינים ישראלים לגנוב כ-4.5 מיליון שקלים מחשבון הבנק של גומא אגייאר. תחקיר "עובדה" ששודר הערב (ב') בקשת על המולטי-מיליונר האמריקאי חושף את פרטי הפרשה.

גומא אגייאר הגיע לירושלים ב-2008 והזרים מיליוני שקלים להצלתה של בית"ר ירושלים. התנהלותו המעורערת של המולטי-מיליונר הנדיב, שנבעה ממחלה נפשית ממנה סבל, אפשרה לגורמים שונים לנצל את מצבו. בסך הכל הוציא גומא בישראל, במשך שנתיים בלבד, כרבע מיליארד שקלים, והפך למטרה קורצת לעולם התחתון.

במרץ 2010 נשלח פקס מסניף הדואר בגבעתיים לסניף הבנק בפלורידה שם התנהל חשבונו של אגייאר. היתה זו דרישה להעביר 1.2 מיליון דולר מהחשבון של אגייאר לחשבון בנק בציריך. על הפקס הופיעה חתימה כמעט זהה לחתימתו של אגייאר.

הפקידה בסניף הבנק בפלורידה התקשרה למספרו של אגייאר כדי לוודא את ההעברה, וקיבלה אישור. היא לא ידעה שמי שאישר לה את ביצוע ההעברה לא היה אגייאר עצמו:  גורם שלישי, שזהותו אינו ידועה, התקשר מראש לחברת סלקום, התחזה לאגייאר על ידי שימוש בפרטיו האישיים וביקש לנתב את כל השיחות ממכשירו האישי של אגייאר אל מכשיר טוקמן בלתי ניתן לאיתור. למרות שהמתחזה אישר את ביצוע ההעברה, הפקידה החליטה לערוך בדיקה נוספת ויצרה קשר עם עורך דינו של אגייאר בישראל.
 
בדיקה מהירה שביצע עורך הדין העלתה כי אגייאר, שרק חודש קודם לכן שוחרר מאשפוז פסיכיאטרי ממושך, לא ידע כלל על ההעברה, וכי שיחת הטלפון עם הבנק בוצעה על ידי מתחזה. עורך הדין דיווח  על האירוע למשטרה, וזו פתחה בבדיקה.

תחקיר "עובדה" חושף כי חשבון הבנק בשוויץ היה רשום על שמו של עבריין ישראלי שתלוי נגדו צו מעצר בארץ. הכתב ניר שחק איתר את בעל חשבון הבנק שאליו היו אמורים לעבור הכספים מחשבונו של אגייאר. האיש, בעל עבר של עבירות סמים, אישר כי הוא בעל החשבון, וכי שהה בציריך בעת ניסיון ההונאה, אבל טען כי לא הוא, אלא שני עבריינים אחרים הם שניסו לבצע את העוקץ ולהשתמש בחשבונו ללא ידיעתו: "יש לי שמות של שני אנשים שבלי ספק עומדים מאחורי הסיפור הזה. אני יודע בדיוק את כל הסיפור, אבל אני מרגיש שהתחקיר הזה לא עושה לי שום תועלת חוץ מאשר נזק". 

עובדה, ימי שני, 21:00