"דורון פשוט לא מצליח להבין איך יכול להיות שזנחו אותו למות", כך אומר עו"ד דני סרור, פרקליטו של דורון נשר, המשתקם כעת משבץ מוחי בראיון לתכנית עובדה. "הוא מסרב להאמין שככה התנהגו אנשי מד"א. הוא לא מאמין. 'אתה רוצה להגיד שאני שכבתי על הרצפה בחוסר תנועה, לא יכול לזוז, והם הלכו? יכול להיות דבר כזה? דני, ככה זה קרה?'. נאלצתי להגיד לו 'כן, דורון. ככה זה קרה"".

נשר לקה באירוע מוחי ב-30 באוגוסט. כשעתיים עברו מהרגע בו התקשרה אשתו נילי למד"א, עד הרגע בו פונה לבית חולים מאיר על ידי משפחתו, כשהוא מגולגל בשטיח, לאחר שצוות מד"א נטש את הבית.  הערב ישודר תחקיר עובדה ובו ייחשף המסע של משפחתו של נשר לגילוי האמת – מסע שבמסגרתו ייחשפו הקלטות עדויות ומסמכים חדשים בפרשה.

לטענת מד"א, הם היו מנועים לפנות את נשר מכיוון שהוא סירב מדעת להתפנות, ועל פי חוק אין לפנות מטופל בכפייה. צוות הבדיקה שהקים משרד הבריאות מאשר את גרסתם. " הדו"ח הזה לא שווה לדעתי את הנייר שעליו הוא נכתב", אומר סרור בתגובה . "העדויות שנמסרו למשרד הבריאות סותרות את המסמכים של מד"א. חוק זכויות החולה קובע שבמצב חירום רפואי כמו שהיה בו דורון ולא ניתן לקבל את הסכמת החולה יש לטפל בו גם ללא הסכמתו. משרד הבריאות מסיבות השמורות איתו בחר להקים צוות בדיקה ולא ועדת בדיקה בלתי תלויה כמתחייב בחוק. הצוות היה מודע למצב החוקי ולכן הדרך היחידה לנקות את אנשי מד"א הייתה לקבוע שלדורון הייתה תובנה מלאה, שהוא היה צלול לחלוטין. זה לא היה ולא נברא. הן מעדויות בני המשפחה, הן מעדויות השכנים וכל מי שהיה שם בזמן האירוע ברור לחלוטין שדורון נמצא במצב בלבולי, לא מחובר לחלוטין, מנותק מהסביבה ולא מבין את המתרחש מסביבו. למרות זאת בדו"ח נקבע אחרת".

ממדא נמסר בתגובה: חוק זכויות החולה אינו מאפשר פינוי כפוי כאשר הצוות מתרשם שהמטופל מתנגד לפינוי והוא בעל תודעה קוגניטיבית.

ההערכה כי מר נשר מסרב מדעת לפינוי התבססה על שאלות קונקרטיות אותן נשאל (האם אתה מודע למצבך? האם אתה מוכן להתפנות לבי"ח? האם אתה מוכן שנבדוק אותך?). נראה כי מר נשר הבין את השאלות וענה בתנועות ראש. בניגוד לתפיסה הרווחת, בחלק ממקרי השבץ המוחי מבין המטופל את המתרחש.
מר נשר התנגד אקטיבית לכל ניסיון של הצוות להתקרב. במקרה אחד, לדברי הנהג, כמעט ו"חטף אגרוף" ממר נשר. הפראמדיק ציין כי כשהגיש למר נשר עט ונייר כדי להחתימו על סירובו לפינוי, הוא השליך אותם.
לאחר שעה ו-50 דקות של ניסיונות כושלים לסייע – עזב הפראמדיק את המקום, תוך שלדבריו השאיר הנחיות מפורשות למשפחה שעליה לקחת את מר נשר לבי"ח. לדברי הצוות, כל הזמן הזה לא הופיעו למר נשר חסרים נוירולוגיים והתנגדותו לא דעכה.

עורכי דינה של משפחת נשר בוחרים שוב ושוב להילחם את המלחמה המשפטית בתקשורת תוך הצגת מידע חלקי ומסולף. תשובתה המלאה של מד"א תוצג בבית המשפט. אנו מאחלים למר נשר בריאות שלמה, ושמחנו לשמוע על השיפור במצבו.

>> עובדה בשטח: משפחת דורון נשר במסע לגילוי האמת

עובדה, הערב מיד אחרי החדשות