כבר שנתיים חלפו מאז רעידת האדמה בציבור הדתי-לאומי. ברגע אחד הפך רב נערץ לאדם שתלוי מעליו סימן שאלה: מה קרה בחדר הסגור? האם מוטי אלון פגע מינית בתלמידיו?

אלון, בנו של פרופ' מנחם אלון, שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, ואחיו של השר לשעבר בני אלון, הוא אחת הדמויות הבולטות במגזר הדתי לאומי. הוא גדל בירושלים, בשכונת רחביה. בציבור הדתי נהגו לקרוא לו "הנסיך" בשל ייחוסו המשפחתי. 

מגיל 20 הוא חשמל את שומעיו ומגנט את תלמידיו הוא היה אולי האדמו"ר היחיד שצמח בשנים האלו בציונות הדתית. רק מי שראה אותו אז, רב, כוכב מאצולת ירושלים, מבין את גודל השבר, ואם האיש הזה ניצל את התלמידים שהתמסרו לעוצמותיו –אין שיעור לגודל הבגידה.

הרב מוטי אלון עומד עכשיו לדין על מה שקרה, לפי כתב האישום, בתוך החדר בינו ובין צעיר אחד ועוד אחד, שניהם אז בני 17. כתב האישום מפרט את משך החיבוק ועוצמת החיכוך ואיך הושיב את א' על ברכיו ואיך נישק את ב' בצוואר ובעורף, בחדר בתוך הישיבה - ואת כל כך עשה הרב אלון, לפי כתב האישום,  לגירויו המיני.

הפתיל שעתיד להתלקח סביבו ניצת בקיץ 2003 במשרדי פורום תקנה שמטפל בנפגעי הטרדה מינית במגזר הדתי. גבר צעיר מגיע לפורום ומספר איך ואיפה נגע בו הרב אלון  וגם בחברו לפני 30 שנה. חברי הפורום, כולו אישים בולטים מתוך המגזר מבינים שמדובר בחומר נפץ.

חודשיים אח"כ הוא יפרוש במפתיע מתפקידו כראש ישיבת הכותל היוקרתית ויעקור למגדל הרחוקה.  איש לא יידע כי עשה זאת בגלל  אותה תלונה שניה שהגיעה לפורום ובעקבותיה מחליטים לתבוע מהרב להפסיק בכל עבודה חינוכית. "ע"פ הודאתך המשכת בקיום מערכת יחסים מינית עם גבר בניגוד להתחייבותך בפנינו" הם כותבים.

מרגע שהסיפור בחוץ, הכל קורה די במהירות. תמונות נוספות, חקירת משטרה. בקיץ כמעט חתם על עסקת טיעון מקלה יחסית. בסוף החליט ללכת למשפט, והוא יצטרך לענות שם על השאלה: "מה באמת קרה בתוך החדר?".

_OBJ

"אני דן בדברים האלה בצורות שהתורה לימדה אותי"

"אם היית שם, לא רק שלא היית מעלה בדעתך כי מדובר במשהו מיני, היית מבקשת אותו דבר. כמו שאלפי תלמידים אחרים ביקשו. אם היית שם,זה מה שהיית חשה. אני אומר לך,אם מישהו הרגיש שם אי-נוחות, או אם מישהו פירש פרשנות שיכולה להתפרש על ידי מי שלא מכיר בכלל את אורחותיך, אני מתנצל אם מישהו חש את זה בהתנצלות אמיתית. אמיתית, אמיתית, אמיתית." אומר הרב.

ובשלב הזה מטיחה אילנה ברב את השאלה הקשה ביותר: "אתה לא תוכל באמת להתנצל ולא תוכל באמת באמת לעשות תשובה במונחים שלך אם לא תבין בינך לבין עצמך שהיה שם משהו לא בסדר ועד עכשיו אתה בטוחה שהכול היה בסדר. תתמודד עם מה שהם אומרים, תתמודד עם מה שהם חשים."

כאשר הרב מבקש לדעת מדוע היא סבורה כי הוא לא מתמודד, הוא נתקל בתשובה, שנראה כי קשה מהשאלה עצמה: "כי אני לא בטוחה שבמקום שבו אתה נמצא כאיש דתי, כרב, אתה יכול באמת להתמודד עם השאלות שנוגעות גם לעניינים שקשורים לזהות שלך."

"את יודעת, אילנה, אני חושב שאת באה ממקום שיפוטי מאוד מאוד. אני לא יודע למה. אני חושב שאני מתמודד עם הדברים האישיים שלי במקומות הכי נפלאים שיש והכי טובים שיש והכי קשים שיש. האם אני מתמודד? התשובה היא, כן. אני מאמין שאני דן בדברים האלה בצורות שהתורה לימדה אותי והמוסר הטבעי שלי לימד אותי ואני מאמין שאני עושה את זה יום יום ואני משתדל לעשות את זה הכי טוב שיכול להיות."

עכשיו הוא יתמודד בתוך בית המשפט, והוא כאילו יעמוד שם מול המתמודדים ועדי התביעה אבל בסוף בסוף, גם שם מוטי אלון יעמוד בעצם מול עצמו.

מפורום תקנה נמסר בתגובה:
"פורום תקנה פועל בהרשאה מלאה ובשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות. הפורום עימת את מוטי אלון עם העדויות החמורות על פגיעות מיניות בתלמידיו. אלון הודה בהן בפני חברי הפורום, בשתי הזדמנויות נפרדות, תוך שהוא מבקש מחילה על מעשיו הנלוזים. הפורום טיפל בתלונות בדיסקרטיות משך למעלה מארבע שנים כדי להגן על הנפגעים ועל פי בקשתם. לאחר פגישות חוזרות ונשנות של חברי הפורום עם מוטי אלון התברר כי הוא ממשיך לסכן את תלמידיו, בניגוד מפורש להתחייבויות שנטל על עצמו. לאור הסכנות החמורות לפגיעה נוספת בחפים מפשע ולאחר התראות רבות נאלץ הפורום לפרסם את הפרשה. החלטתו של אלון לפרוש מעמדת הנהגה ולהתפטר מכל תפקידיו הציבוריים היא הוכחה לאשמתו, זאת מעבר להודאתו המפורשת למול קבוצה רחבה ומגוונת של רבנים משפטנים, פסיכולוג ואנשי מקצוע נוספים. שני המקרים הנידונים בבית המשפט בשעה זו אינם אלא קצה הקרחון וכיום מדובר על הרבה יותר מעשרה מקרים. שורת הקורבנות הארוכה שנפגעה ממעשיו של מוטי אלון היא הנפגעת. יש לעמוד לצד הקורבנות ולא לצד מי שתקף אותם. שום להטוטי תקשורת לא ישנו עובדות קשות אלו".

עובדה, ימי שלישי מיד אחרי החדשות

עובדה, הפרק המלא עכשיו ב-V.O.D