לראשונה מאז פרישתו, ראש המוסד היוצא מאיר דגן, בראיון ראשון, מזהיר כי אם ישראל תתקוף באיראן, היא מסתכנת בתגובה אשר תכלול מתקפת טילים משולבת מצד איראן, חמאס וחיזבאללה. כמו כן, ייתכן כי גם סוריה תצטרף למתקפה כנגד ישראל. "אני מודה שאני מוטרד כששר הבטחון אומר שחלון הזמנים הוא תשעה חודשים על שלא נוכל לטפל, ההשלכה שאני מבין מכך היא שמדינת ישראל צריכה וחייבת לפעול בטווח של התשעה חודשים. אני לא שותף להערכה הזו" מודה דגן.

"זה יכניס את ישראל למלחמה אזורית", התריע דגן. "השאלה גם מה קורה יום אחרי זה ומה המחירים שייגבו מאתנו כתוצאה ממהלך כזה. רמת ההרס, רמת שיתוק החיים הנורמליים, היכולת לקיים חיים סדירים לאורך זמן, המחירים שייגבו מאתנו בחיי אדם יהיו יותר גבוהים". הכוונה היא לגבוהים יותר ממספר ההרוגים בישראל כתוצאה מעימות עם אירן, עליו דיבר שר הביטחון ברק, שאמר בעבר כי "לא 50 אלף, אלא פחות מ-500".

דגן התייחס גם לניסיונות של בכירים בממשלה להשתיקו: "לא שר הביטחון, לא ראש הממשלה ולא שר האוצר, שאת כולם אני מכבד מאוד, ימנעו ממני להביע את דעתי. אנו לא חיים במדינה לא דמוקרטית. בדמוקרטיה גם לאנשים כמוני יש זכות להביע את דעתם".
דגן מדבר בראיון גם על ההנהגה הפוליטית הנוכחית ("העובדה שאנשים נבחרים, לא עושה אותם חסינים לחלוטין מטעות"), על שנותיו במוסד ("אין הנאה בלקיחת חיים") ועל האפשרות שיכנס לפוליטיקה ("זה לא שאני שולל את זה ולא שאני מאמת את זה"). וגם על הלקח שלו ממלחמת יום כיפור והצלקת שהוא נושא ממלחמת לבנון.

>> עוד בעובדה: תיעוד נדיר של החודשים האחרונים בחייו של יוסף שילוח