הצצה לתכנית הערב (תמונת AVI: mako)
מבקר משרד הבריאות דורש להקים ועדת בדיקה. בתמונה: שירה חצרוני | תמונת AVI: mako

בתחקיר ששודר השבוע ב"עובדה" נחשף כיצד התאמץ בית החולים סורוקה להסתיר את מה שקרה לשירה חצרוני, היולדת שהתמוטטה ויצאה עם נזק מוחי. בעקבות הממצאים שיגר הבוקר (ה') המבקר הפנימי של משרד הבריאות, אריה פז, מכתב למנכ"ל המשרד ובו הוא דורש למנות ועדת בדיקה בלתי תלויה שתבחן את "היעדר השקיפות של ההנהלה מול המשפחה ומול משרד הבריאות".
 
חבר הכנסת אריה אלדד דורש מיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות לכנס דיון במקרה ובהשלכותיו. "המערכת הרפואית מעדיפה לעיתים את שמה הטוב ואת ההימנעות מתביעות רשלנות, ומסתירה מידע", כותב אלדד ליו"ר הוועדה חיים כ"ץ, "הדרך היחידה לבדוק אם ניתן היה למנוע את התקלה ולהפיק לקחים - היא הקמת ועדת בדיקה שתרד לשורש האמת".
 
"לכן, הגורמים המפקחים, במקרה זה שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות כרגולטור, חייבים להיות פעילים הרבה יותר. גם אם המקרה הובא לידיעתם באיחור – עליהם לוודא  שוועדת בדיקה מוקמת מיידית וממצאיה מובאים לידיעת הנוגעים בדבר ומופצים לסגלים הרפואיים".

בשיחה עם כתבת "עובדה" הוסיף אלדד כי "מטרידה העובדה שלא הוקמה ועדת בדיקה גם שנה אחרי האירוע, ושמסקנותיה לא מונחות לפנינו כדי להפיק מהן לקחים".
למערכת "עובדה" נודע כי בעקבות התחקיר פנה המבקר הפנימי של משרד הבריאות, אריה פז, למנכ"ל המשרד, רוני גמזו, בדרישה להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה, בראשות אישיות בכירה, שתבדוק את ההיבטים המקצועיים והאתיים בהתנהלותה של הנהלת בית החולים סורוקה, תוך מתן דגש על היעדר שקיפות מול המשפחה ומול משרד הבריאות.

>> הפסדתם? התכנית המלאה של עובדה לצפייה ישירה