בתחילת יולי, 2011, יצא סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא לביקור בברלין, על-מנת לייצג את ישראל בפסטביל התרבויות העולמי. בשיחה עם מערכת "עובדה" סיפר סגן השר כיצד ייצג את ישראל באירוע ההמוני, והוסיף: "לאחר הפסטיבל ישר טסתי לארץ". בפועל, לאחר נעילת הפסטיבל, יצא סגן השר קרא לאירוע נוסף: ביקור אצלי מיליונר גרמני בשם אולריך מרסיי, שהורשע לאחרונה במתן שוחד.

המפגש בין השניים, שנערך באחוזתו המפוארת של המיליונר הגרמני על אי בים הבלטי, תועד במצלמתה של תחקירנית "עובדה" יערה מרציאנו. אלה התמונות שבדרך-כלל אנחנו יכולים רק לדמיין: הפוליטיקאי הבכיר מתחכך באיל ההון המפוקפק, כולל סיור לצד הבריכה וגדת האגם הפרטית, וגם טיסה חזרה לברלין במטוס הפרטי של הטייקון.

תוך-כדי הביקור מציע קרא לסייע למרסיי בעסקיו הפרטיים באפריקה, ואף מזמין אותו להצטרף אליו לביקור בניגריה - כולל מפגש עם נשיא המדינה. חיים מילשטיין, איש עסקים המקורב לקרא שהצטרף לנסיעה, אומר שהמיליונר הגרמני צריך להעביר לידיהם "תכנית עסקית", וגם ראש לשכתו של סגן השר רוצה "לקבל את החומר", כדי שאפשר יהיה "להתחיל להזיז עניינים".

בתגובה לפניית "עובדה" הכחיש סגן השר קרא שדן עם המיליונר הגרמני בנושאים עסקיים. מלשכתו נמסר לאחר-מכן כי בפגישה נידונו, לצד עסקיו של המיליונר באפריקה, גם השקעות שלו בישראל - השקעות שבסופו של דבר, לא יצאו לפועל, מכיוון שמרסיי לא היה מעוניין להשקיע בארץ.

 צריך לומר כי אין כאן שום טענה כלפי איש העסקים מרסיי, זכותו לקדם את עסקיו.

עובדה, ימי שלישי מיד לאחר החדשות

בואו לדבר על זה בפייסבוק הרשמי של עובדה