כולנו מכירים את את הצד המואר של אבי נמני - הכוכב הנערץ, הנסיך של הכדורגל הישראלי. כוכב שמעטים התקרבו לדרגת ההערצה שהוא זוכה לה ומעטים צברו את הכוח שהוא צבר.

בזכות החן, הכריזמה והכישרון על המגרש ומחוצה לו, נמני אסף סביבו במשך השנים גדודי מעריצים נאמנים שלא יבחלו באמצעים כדי להוכיח את נאמנותם. תחקיר עובדה חושף את הצד שלא הכרנו בנמני והאופן שבו צבר את העוצמה חסרת התקדים בכדורגל הישראלי.

האוהדים של נמני לא סולחים

כשהעובודת נחשפות נשאלת השאלה, האם האוהדים האלה, שבחלק מהמקרים פועלים באלימות ובבריונות, פועלים רק בידיעתו של נמני או שהוא מעורב אקטיבית בהפעלתם?

אחד הסיפורים היותר שנויים במחלוקת בעניין הזה מתרחש במכבי תל אביב של שנת 2000, כשהמאמן ניר קלינגר מחליט להושיב את נמני על הספסל. שחקן אשדודי בשם ברוך דגו לוקח את המושכות וכשהוא תופס את המושכות, האוהדים של נמני לא סולחים לו.

"הייתה לו תקלה עם אבי נמני. תקלה עם אבי נמני זה לא בא בחשבון", הם אומרים מהיציע ומקללים את דגו. האם השחקן הנערץ עמד מאחורי מתקפת הקללות או שהוא רק העלין עין?

אסף מנשרוב, אוהד לשעבר של מכבי תל-אביב שירד מהארץ לאחר שנקלע לחובות בשוק האפור היה שם ושמע את נמני מנחה את גרעין האוהדים הנאמן ("אולטרס 96"). לטענתו של מנשרוב, נמני אומר לאוהדים לתקוף את דגו: "הוא אמר 'צריך להיכנס בברוך דגו, לקלל אותו, זאת הטקטיקה".

חשוב להדגיש כי נמני מכחיש את כל הטענות של מנשרוב, מגדיר אותו כנוכל ושקרן ומתעקש שתמיד גינה אלימות, ובוודאי שלא היה קשור בשום צורה ואופן למקרים שכאלה.

תגובת עורך דינו של אבי נמני, מורן מאירי:

"כל הטענות שהועלו נגד נמני בתכנית  הן שקר מוחלט. התוכנית "עובדה" נפלה קורבן לפח שטמן לה אסף מנשרוב -  נוכל בינלאומי מיומן, שברח מהארץ כשהוא מותיר אחריו חובות של כעשרה מיליון שקל, ושטרות מזויפים שפיזר לאנשים שונים.

"אין מאחורי טענות מנשרוב כל בסיס, מלבד יצר נקמה על החלטתו המקצועית של נמני לשחרר את אחיו מסגל קבוצת מכבי תל אביב. כל יתר הטענות בכתבה, הן מיחזור עלוב של טענות ישנות כנגד נמני. כל הטענות העוסקות באירועים אלימים שבהם כביכול  היה נמני מעורב, שקריות ומנוגדות לחלוטין לאופיו של נמני, למעשיו ולהתבטאויותיו. בכוונתנו של אבי נמני להגיש תביעה בעקבות פרסום הכתבה".

תגובת אסף מנשרוב ממקום מחבואו ברומא:

"לא השארתי חוב של עשרה מיליון שקל, מעולם לא פיזרתי  שטרות מזוייפים – זוהי  עוד המצאה של אבי נמני שעולה עד כדי הוצאת דיבה. כל מטרת ההשמצות האלה היא להסיט את האש מנמני – פשוט כי אין לו תשובות ענייניות לדברים שחשפתי".

עובדה, חמישי ב- 21:00

עוד בעובדה: אנשי השיש | אייל גולן בע"מ | הליגה של עומרי כספי

>> לכל כתבות עובדה