שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים החשוד בהעלמת מס והלבנת הון, מגיב לראשונה. "אין לי שום בעיה להסביר 500 אלף שקל - יש לי בהצהרת הון שלושה מיליון", הוא אומר וחושף לראשונה את המספרים.

לחיאני הודף את טענות החוקרים, מודה בטעות שעשה ומכוון הכי למעלה שאפשר. "יש להם איזשהו קונספט שהם בונים אותו", הוא אומר על המשטרה. "נעצור אותו מתוקשר, נייצר דעת קהל נגדו. בערב נביא אותו לשופט, נכניס אותו לארבעה ימים מעצר, נפרק אותו"

שלומי לחיאני מסקרן גם בלי המעצר, שמישהו דאג לצלם מכל עבר, וגם בלי החשדות החמורים. הוא מסקרן כי הוא חיבור של אמביציה ועממיות, ובגלל שהוא מצליח.

לראשונה, לחיאני מדבר על החקירה עצמה, על החשדות נגדו, ועל היחס שלו לכסף: "בהצהרת הון שלי יש חצי מיליון במזומן". שבועיים וחצי אחרי המעצר הרועש,

לחיאני מדבר. כמו שרק הוא יודע.

תגובת משטרת ישראל לכתבה:

"המשטרה לא זימנה את התקשורת לפעילות; הדבר נוגד באופן מוחלט את מדיניותה המחייבת את שמירת כבוד האדם ואת טובת החקירה. מעבר לכך,  אין בכוונתנו להתייחס לטענות הנוגעות לתשתית הראייתית בתיק או להתנהלות החקירה".

תגובת משרד מבקר המדינה לכתבה:

דוח המבקר חשף את העובדה כי זמן קצר לאחר שנבחר לראשות העיר הועברה אמו של מר לחיאני ללא מכרז מתפקיד סייעת לגננת לתפקיד מנהלת ענף, והוקפצה בשתי דרגות. כל שאמרנו בעניין מתבסס על עדויות ומסמכים כבדי משקל; טענותיו של מר לחיאני בנושא מהוות זריית חול בעיני הציבור".