מגיש "אולפן שישי" יאיר לפיד הודיע היום על פרישתו מהגשת התכנית, ועל כניסתו לפוליטיקה.לפיד הכחיש במהלך החודשים האחרונים כי הוא מתכוון לעזוב את עולם התקשורת ולהיכנס לפוליטיקה. טרם ברור במסגרת איזו מפלגה ירוץ בבחירות. לפני שנתיים בדיוק התראיין לפיד בתכנית עובדה וסיפר על הדרך אותה השאיר לו אביו המנוח ועל הקשר ההדוק לפוליטיקה הישראלית.

"אני כותב את סיפורו", אומר יאיר לפיד על הביוגרפיה של אביו, "אם הייתי כותב עליו ולא דרכו יש הרבה דברים שלא הייתי כותב. כדי להגן עליו, כדי להגן עלינו. עשיתי בחירה אחרת".

הקול של יאיר אבל המילים של טומי, ועדיין לא ברור איפה האבא נגמר ואיפה הבן מתחיל. בשיחה עם אילנה דיין, מדבר יאיר לפיד על כתיבת הביוגרפיה של אביו ועל הדברים שנחשפו בתהליך הכתיבה.

על מערכת היחסים ההדוקה עם אביו - "אני הייתי התשובה שלו להיטלר ואני הייתי התשובה שלו לחייל הנאצי שנכנס ולקח את אבא שלו, ואני הייתי התשובה שלו לצברים שהתנשאו עליו ועל כל יוצאי השואה".

על המוות של טומי - "הייתה נחמה גדולה בזה שזה היה חסר תקווה לגמרי. בגלל שידענו והוא ידע, אז היינו בבית חולים, באנו למות, לא באנו לקוות להחלים".

על מותה של אחותו הגדולה מיכל - "זו הבעיה עם מוות פתאומי. אתה מניח כשאתה מסתובב עם אנשים שאתה אוהב אותם, שיש לך אתם זמן. ושם נשארתי עם המון דברים שלא אמרתי לה. היא הייתה אדם מאוד מעניין. חמה נורא ויפה ואהובה. היה בה המון אור פנימי. זו תחושה נורא מוחמצת".

על ההתגייסות לטובת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - "אני מאמין שהוא איש ישר וצדקתו תצא לאור ואהיה נורא אומלל אם יתברר אחרת. אנחנו לא זורקים אחרינו אנשים, גם אם הם עשו דברים רעים. ואם אולמרט היה מורשע מחר ונשלח לעשר שנים לכלא אבא היה נכנס לאוטו בכל יום ביקור ונוסע למעשיהו".

"כשמיכל נהרגה אולמרט בא הנה במשך שנה פעם פעמיים בשבוע. הוא היה אז שר הבריאות. איש עסוק ובכל זאת פעמיים בשבוע נכנס לאוטו, נסע לתל אביב ומחזיק לאבא שלי את היד. אני לא שוכח דברים כאלה. הוא לא צריך להוכיח לי שום דבר על חברות".

וכמובן, על האפשרות שימשיך את דרכו של אביו ויקפוץ בעצמו לזירה הפוליטית - "אני אצטרך להחליט על זה דקה לפני הבחירות הבאות. כרגע אין מצב. דיברו איתי על זה אחרים לא מעט. אני לא יודע אם אני יכול להיות מוצלח בפוליטיקה".