הוא נראה ונשמע כמו הבן של השכנים. למד בתיכון בבאר שבע, התגייס לצה"ל ושירת בהנדסה ובחיל האוויר, חלם להיות וטרינר. אדם איטל לא ילמד וטרינריה בזמן הקרוב. הוא עומד עכשיו לדין על ארבעה מעשי רצח, וחשוד גם ברצח חמישי: הרצח של חברו הטוב רועי תשובה.
בתחקיר "עובדה" עם אילנה דיין שישודר הערב נחשף סוד גדול שלכולם היה אינטרס להשתיק: אותם חוקרי משטרה שעכשיו רואים באיטל רוצח סדרתי מסוכן, הפעילו אותו בעבר כמקור מודיעיני. אם כל החשדות וההאשמות שמיוחסים לו נכונים, המשמעות היא אחת: אדם איטל הצליח לתעתע בכולם. במשטרה, בארגון הפשע שאליו השתייך ובחברו הקרוב ביותר.

לפי המשטרה, איטל הפך לראשונה לרוצח בפברואר 2007, כשירה למוות בשני נערים - איתן איזמילוב ורוסלן קובייב, בפיצוציית בון בון בבאר שבע. מצלמות האבטחה תיעדו את הרצח אבל לא את פניו של הרוצח. אלא שחצי שעה לפני כן, תיעדו אותן מצלמות קטטה בין הנערים לבין חבורה אחרת, שכללה גם את אדם איטל. פניו של איטל נראים שם באופן די ברור ובסרט ההקלטה נשמע מישהו צועק לעברו: "אדם אדם".
לכאורה, אדם איטל היה אמור להיות החשוד המיידי, אבל למרות זאת למשטרה היה כיוון חקירה אחר. איטל אפילו לא נחקר כחשוד. למרות חקירת המשטרה  המאומצת, שהושקעו בה משאבים רבים איש מאנשי המשטרה לא האמין, כנראה, שהמקור המודיעיני שלהם הוא אולי הרוצח מבון בון. בסופו של דבר החקירה הצליחה להניב שני כתבי אישום חמורים נגד איטל, אבל במשטרה מודים: "בתחילת הדרך הוא הצליח לתעתע בנו". יחד עם זאת גורמים משטרתיים מתעקשים שאין קשר בין העובדה שאיטל חמק להם מהידיים לבין שאלת היותו מקור מודיעיני.

ב-17 באפריל 2007, חודש וחצי אחרי הרצח הכפול בפיצוצייה, מתבצע רצח כפול נוסף: עבריין בדואי בשם מוחמד אבו גיליון, המכונה אבו רוס, נורה למוות בתוך מכונית הסקודה שלו יחד עם חברו עטוואה אבו סעלוק. זירת הרצח נמצאת ממש סמוך לשכונת מגוריו של איטל, גם מכשיר הטלפון הנייד שלו יאוכן בזירה. אבל אדם איטל לא נעצר גם בשלב הזה.
תחקיר עובדה מגלה איך במשך כל התקופה הזו, כשהתיק נגד איטל היה כל כך קלוש, הסתובב מתחת לאפה של המשטרה עד משמעותי שיכול היה לשנות את התמונה. שמו אוסמה, פלשתינאי שעבד במסעדה מול פיצוציית הבון הבון ושראה לטענתו את אדם איטל יורה למוות בשני הצעירים. שלוש פעמים פיספסה המשטרה את מי שלימים יוגדר כעד מרכזי בפרשה.

בפעם הראשונה זה היה אחרי שאותרה שיחת טלפון שביצע אוסמה מיד לאחר הרצח. המשטרה יודעת על השיחה, מבינה שהאיש הזה שהה בזירה בשעה הרלוונטית, ולמרות זאת היא לא מגיעה אליו כדי לחקור אותו. בפעם השנייה אוסמה כבר היה ממש בידיים של המשטרה. זה קרה במרץ, אוסמה עוכב לחקירה בגלל שהות בלתי חוקית ושוחרר. כך קרה שוב ביולי: שוב הוא נתפס, הפעם כבר נעצר לתקופה ממושכת, אבל עדיין איש במשטרה לא שאב ממנו את המידע.

בכתבה מאתרת אילנה דיין את אוסמה ושומעת ממנו, בנקודת מפגש סמוך לדהרייה, את העדות הדרמטית: איך ראה מול עיניו את רצח שני הנערים בפיצוצייה ומדוע שתק כל כך הרבה זמן. היא גם מגיעה לעדה נוספת שירדה למחתרת: לירז תשובה, אלמנתו של העבריין רועי תשובה, שהיה, כאמור, חברו הטוב של איטל. רועי תשובה נורה למוות בחודש ספטמבר 2007. המשטרה חושדת שגם את הרצח הזה ביצע איטל וללירז אפילו אין ספק בכך. עם השכנוע הזה היא הלכה למשטרה, העידה נגד איטל על כל מה שלטענתה ידעה ושמעה: איך התוודה בפניה על הרצח בבון בון ואיך סיפר לה שהוא עומד לרצוח את שני העבריינים הבדואים.
"ברגע שהבנתי שאדם בגד ברועי, שהוא הרוצח שלו, החלטתי לקום ולספר הכל", היא אומרת לאילנה דיין. "אדם אהב נשים, אהב כסף ואהב כלבים. רק בני אדם הוא כנראה לא אהב". בשבוע שעבר לירז תשובה סיימה את עדותה בבית המשפט. השבוע היא אמורה לארוז תיק, לקחת את שני ילדיה היתומים, ולעזוב את ישראל.
פרקליטיו של אדם איטל מכחישים בשמו את כל המעשים המיוחסים לו. הם מציינים כי עדותו של אוסמה מלאה בסתירות, אינה אמינה ונולדה כתוצאה מרצונו של אלישע סבח לנקום. זה, לטענתם, גם המניע שגרם ללירז תשובה למסור עדות שקרית ומפלילה נגד אדם איטל.