"במשך כל שנות העבודה שלי כנהג מונית הסעתי ילדים עם צרכים מיוחדים", מספר שלומי אבוטבול, ממייסדי מועדון "שווים", בסרט קצר שמתעד יום פעילות שלו. "הבנתי שילדים עם צרכים מיוחדים חייבים לקבל מקום ולא להיות שקופים בחברה הישראלית, ומתוך הכורח הזה יצאנו להקמה של מועדון "שווים"".

שלומי נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

הכירו את שלומי אבוטבול (צילום: אור סיט)
"הבנתי שילדים עם צרכים מיוחדים חייבים לקבל מקום ולא להיות שקופים בחברה הישראלית" | צילום: אור סיט

"התחלנו משלושה, ארבעה חבר'ה והיום אנחנו כמעט 45 שמגיעים על בסיס קבוע", הוא אומר. "אני מרגישה שמבינים אותי פה ומקבלים אותי כמו שאני", מספרת לייה מיתר, חברה במועדון "שווים". "מתחילים פה כל יום עם ההמנון של שווים: 'כולנו יחד קבוצה שווה', מוסיף אלעד בן שמחון, שחבר גם הוא במועדון.

"למדתי ללכת עם אלעד בבית חינוך עיוורים, שם לימדו אותי ששמים ידיים במרפק וזה מלמד את המובל ללכת בצורה הכי טובה שיש", אומר שלומי ומסכם: "כשהקמתי את שווים יחד עם השותפים שלי, הבנתי שזה הפסיכולוג הכי טוב שיש לי. אני מרגיש שהמועדון העניק לי משמעות אחרת לחיים".

הכירו את שלומי אבוטבול (צילום: אור סיט)
"למדתי ללכת עם אלעד בבית חינוך עיוורים" | צילום: אור סיט

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן