לירון וקסמן ולחברו, עומר טולצ'ינסקי, היה חלום לעזור לנערים ונערות שסטו מהדרך. בעקבות החלום, לפני 9 שנים, הם הקימו בהתנדבות את מועדון גלישת גלים "הגל שלי". מדובר בתוכנית התפתחות אישית לנוער בסיכון דרך התמודדות מעצבת בגלישת גלים, כשמגיעים אליה נערים ונערות בסיכון שתוך כדי ההתנסות מתגברים על הקושי בגלישה, וכך, כשהם ״עולים על הגל״, הם מוכיחים לעצמם שאם רוצים ומוכנים להשקיע - הכל אפשרי. 

ירון נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט חדש שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

"עזבנו את העבודות, לקחנו הלוואות וקנינו גלשנים וחליפות", מספר וקסמן בסרט קצר שתיעד אותו במהלך יום פעילות של העמותה, ומוסיף שהוא גאה לומר שהיום יש כבר 4,400 בוגרים של התוכנית.

הגל שלי (צילום: אור סיט)
לעזור לנערים ונערות שסטו מהדרך | צילום: אור סיט

נעם כהן, חניכה בעמותה, משתפת שתמיד התקשתה במסגרות, עד שהגיעה ל"הגל שלי": "מילדה שהיה לה קשה בבית הספר, הפכתי לילדה של כיתת מצוינות. זה פשוט משהו עוצמתי ברמות שעושה לי צמרמורות בכל הגוף". דניאל מור, שגם הוא חניך העמותה, מספר שכמעט העיפו אותו מהבית ומבית הספר, אך למזלו הוא הגיע אל "הגל שלי", שם השתנו חייו.

הגל שלי (צילום: אור סיט)
דניאל מור, חניך בעמותה | צילום: אור סיט

"אנחנו עובדים עם כל סוגי האוכלוסיות", מספר וקסמן ומפרט: "עם נערות ונערים בסיכון, עם פוסט-טראומתיים ועם נערים עם צרכים מיוחדים. אחד מהשותפים שלנו הוא "מפעל הפיס", שמידי שנה עוזר לנו עם מלגאים ועם כל מיני פרויקטים מיוחדים וזה מדהים".

הגל שלי (צילום: אור סיט)
עובדים עם כל סוגי האוכלוסיות | צילום: אור סיט

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן