"אספנו את הקניות, אנחנו בדרך לשמח את ישראל", מספר לנו אלון בריקמן, ממייסדי עמותת "אלון ואלה", בסרט קצר שתיעד יום פעילות שלו. "כחלק מהעבודה של העמותה אנחנו מסייעים לקשישים בהפגת בדידות, מסייעים עם אוכל, חוגגים להם יומולדת ועוד", הוא אומר.

אלון נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

הכירו את אלון בריקמן (צילום: אור סיט)
"אספנו את הקניות, אנחנו בדרך לשמח את ישראל" | צילום: אור סיט

"אלון הוא ממש אחד מל"ו צדיקים", מספר לנו ישראל זילברשטיין, משתתף בפרויקט. "העמותה הזו חשובה לי קודם כל בכלל שהיא דואגת להפיג לי במידה מסוימת את הבדידות, שזו הבעיה הקשה ביותר. אני נותרתי היום לבד", הוא אומר.

"קצת אחרי שאבא שלי נפטר, נפטרה עומר, ילדה בת 14, בת של חברים מאוד מאוד טובים", מספר אלון. "כשעומר נפטרה, אמא שלה ביקשה משלומית וממני ללכת ולסדר את סידורי ההלוויה. למעשה, שם התקבלה ההחלטה להקים גוף שיקרא "אלון ואלה".

הכירו את אלון בריקמן (צילום: אור סיט)
"הם נותנים את כל הזמן שיש להם ולא מצפים לקבל כלום בחזרה" | צילום: אור סיט

"אלה זה גם שמה של בתי הבכורה שנפטרה לפני 15 שנה, משתפת שלומית הראל שוורץ, ממייסדי "אלון ואלה". "אנחנו מטפלים בחולי סרטן, בנכים, בשורדי שואה ובילדים עם מוגבלויות".

יונית אייל, מתנדבת בעמותה, מספרת שהיא מכירה את אלון ואת הלו"ז הצפוף שלו: "זה לו"ז של 50 שעות ביום", היא אומרת. "הם נותנים את כל הזמן שיש להם ולא מצפים לקבל כלום בחזרה", היא מסכמת.

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן