"כבר בתחילת הקורונה הבנתי שהבדידות כאן כדי להישאר", מספר ניר יששכר, מייסד עמותת "חיבורים עשרים שמונים", בסרט קצר שתיעד אותו במהלך יום פעילות. "מה שעשיתי זה לנסות לייצר מערכת שתדע לחבר גם בשגרה בין אזרחים ותיקים לצעירים".

ניר נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

חיבורים עשרים שמונים (צילום: אור סיט)
להקל על תחושת הבדידות של אזרחים | צילום: אור סיט

עמותת "חיבורים עשרים שמונים" הוקמה בתחילת משבר הקורונה כדי להקל על תחושת הבדידות של אזרחים ותיקים. העמותה מייצרת חיבורים בין דוריים בין צעירים לוותיקים באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות והיא מאמינה בחיבורים הדדיים, בהם שני הצדדים מקבלים ערך אמיתי מהמפגש, חיבורים בהם הצעיר מביא מכוחו ומרצו עבור האזרח הוותיק והאזרח הוותיק מביא מניסיון חייו העצום ערך אמיתי לצעיר.

"יש הרבה מבוגרים כמוני שזקוקים לעזרה", מספרת דליה לפיד שמשתתפת במיזם. "כשמתנדב מגיע, הוא בא עם חיוך מכל הלב", היא אומרת. "ברגע שנוצר החיבור הזה, אנחנו מבססים אותו על מה שהאזרח הוותיק רוצה לתת לדור הבא", מסכם ניר. "בעזרתה ובזכותה של דליה לדוגמא, למדנו לשחק ברידג'. אני חושב שיש לי את העבודה הכי כיפית בעולם ואני חושב שאנחנו כצעירים יכולים לחולל שינוי גם בחייהם של הוותיקים וגם בחיים שלנו".

חיבורים עשרים שמונים (צילום: אור סיט)
"בעזרתה ובזכותה של דליה, למדנו לשחק ברידג'" | צילום: אור סיט

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן