מדינת ישראל ידועה בערבות ההדדית החזקה והקרבה בין אזרחיה, אך ישנם ישראלים יוצאי דופן שמקריבים מעצמם יום יום למען האחר ומקדישים את חייהם לתרומה ולנתינה. לאחר שליווינו והכרנו 40 גיבורים וגיבורות העושים טוב מידי יום למען הקהילה, הערב, ה-26 בספטמבר 2021, יוכרז סוף סוף מי הזוכה בהצבעה הגדולה בתואר "גיבור השנה", ויחולקו פרסי הוקרה לגיבורים נוספים.

במסגרת היוזמה הייחודית שמגיעה לשיאה בימים אלו, "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", נבחרו 40 גיבורות וגיבורים ישראליים הפועלים יום יום למען האחר במטרה להפוך את העולם לטוב יותר. כלל הגיבורים מעוררים השראה בפעילותם הענפה למען החברה והנתינה לקהילה.

הפעילות החברתית שהגיבורים מייצגים מגוונת ונוגעת בתחומי חיים משמעותיים רבים. ממנהל עמותה לסיוע לילדים משכבה סוציו אקונומית נמוכה, דרך מנכ"ל עמותה לסיוע לחולים ולמשפחותיהם בשינוע צרכים רפואיים ועד לגיבורה שהקימה מיזם המלמד ילדים בפנימיות מוזיקה – אין ספק כי התרומה של הגיבורים והגיבורות לקהילה ולמדינה היא אדירה.

שלי חשן גיבורי השנה (צילום: הדקה החברתית)
40 גיבורות וגיבורים ישראליים הפועלים יום יום למען האחר במטרה להפוך את העולם לטוב יותר | צילום: הדקה החברתית

ואיך לא, כל סיפור של גיבור יותר מרגש מהשני. בסדרת סרטים קצרים קורות חייהם נחשפו באתר mako ובערוץ 12 והעניקו לנו הצצה לחייהם ולפועלם המוערך. "מילדה שהיה לה קשה בבית הספר, הפכתי לילדה של כיתת מצוינות. זה פשוט משהו עוצמתי ברמות שעושה לי צמרמורת בכל הגוף", סיפרה דניאל מור, חניכה בעמותת "הגל שלי" המסייעת לנוער בסיכון באמצעות גלישת גלים, שמייסדה משתתף בהצבעה, וזוהי רק עדות מרגשת אחת מיני רבות.

התנדבות לפעמים יכולה לשנות חיים שלמים, גם למתנדבים עצמם. "כשהקמתי את שווים יחד עם השותפים שלי, הבנתי שזה הפסיכולוג הכי טוב שיש לי. אני מרגיש שהמועדון העניק לי משמעות אחרת לחיים", סיפר שלומי אבוטבול, ממייסדי מועדון "שווים" לסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים. "אני מרגישה שמבינים אותי פה ומקבלים אותי כמו שאני", מספרת לייה מיתר, חברה במועדון.

בואו להכיר את 40 הגיבורות והגיבורים>>

אצל גיבורים מיוחדים לעיתים מדובר בהצלת חיים של ממש. במקרה של ישראל אלמסי, מנכ"ל עמותת "ידידים בדרכים" המספקת עזרה ראשונה לא רפואית בדרכים, 5,000 ילדים ניצלו בזכות פעילותם המבורכת. "נסעתי עם תלמידה ופתאום קיבלתי התראה דרך ידידים שיש ילדה נעולה ברכב", מספר אמיר באלס, מתנדב בעמותה שחילץ תינוקת שננעלה ברכב. "ישר התחלנו בחילוץ ותוך 30 שניות, דקה במקסימום, הילדה הייתה בזרועות אמא שלה". "זה מפעל חיי", מסכם ישראל.

הכירו את שלומי אבוטבול (צילום: אור סיט)
שלומי אבוטבול, ממייסדי מועדון "שווים" | צילום: אור סיט
ידידים בדרכים (צילום: אור סיט)
"נסעתי עם תלמידה ופתאום קיבלתי התראה דרך ידידים שיש ילדה נעולה ברכב" | ישראל אלפסי | צילום: אור סיט

חושפים את הזוכה בתואר "גיבור השנה"

לאחר שגיבורים וגיבורות אלו נתנו מעצמם יום יום למעננו ולמען מדינת ישראל, זה הזמן שלנו להוקיר עבורם חזרה תודה. לאחר הליך בחירה מקצועי וארוך במסגרתו התבצעה פנייה לציבור כדי לקבל המלצות על אנשים שתורמים לקהילה ובניהם אנשים, נציגי עמותות או מתנדבים ומלגאים שבדרך כלל לא זוכים לחשיפה. התקבלו מאות פניות, כשלאחר דיונים רבים ועדה ציבורית בחרה מתוכם 40 גיבורים - אנשים יוצאי דופן שתרמו לקהילה בה הם חיים כדי לעשות טוב ולשפר את איכות החיים שלה.

הצופים והגולשים הצביעו באתר ובחרו מי הם הגיבורים והגיבורות שלדעתם צריכים לזכות, וועדת הבחירה התכנסה ודנה בסיפורי הגיבורים על מנת להחליט מי יהיה הזוכה. לאחר הסינון התכנסה הוועדה כדי לבחור 10 גיבורים שאת סיפורם נראה בהרחבה במשדר, כש - 5 מתוכם יזכו בפרס כספי ובהוקרה על הבמה. בין היתר, הקהל בחר גיבור מיוחד אחד שריגש אותם. במשדר חגיגי שישודר בקשת 12 ב-26 בספטמבר יחולקו הפרסים, במעמד נשיא המדינה שנתן את ברכתו לטקס, לאחר שחשיבות הפרס וההוקרה לגיבורים צדה גם את עיניו.

ועם סיפורים כאלה מרגשים ועוצמתיים, כמעט בלתי אפשרי לבחור זוכה אחד. הצטרפו אלינו למשדר החגיגי כדי לתמוך בפועלם החשוב של הגיבורות והגיבורים וגלו מי יהיה הזוכה הגדול במיזם בעל משמעות אדירה, במיוחד בשנה מורכבת כמו השנה שחלפה. וכמובן, הזוכים האמיתיים אלו הם אנחנו, אזרחיות ואזרחי ישראל, הזוכים יום יום ליהנות מהעשייה החברתית החשובה של כלל הגיבורות והגיבורים התורמים לקהילה ולמדינה באופן מעורר השראה.