"הקמתי את 'חמניות' אחרי שאבא שלי נהרג בתאונת דרכים כשהייתי בת 14", מספרת הדר קס, מייסדת ומנכ"לית של עמותת "חמניות", בסרט קצר שתיעד יום בעמותה. "הוא נהרג ופשוט לא הצלחתי למצוא שום מקום שיהיה שם בשבילי. הרגשתי שאני מגיעה למצבים מאוד מורכבים ושאף אחד לא יכול להבין אותי".

הדר נבחרה להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

הכירו את הדר קס (צילום: אור סיט)
"הדבר שהכי קשה לי זה שיש עוד 1,300 ילדים, כמו הילדה שאני הייתי, שמחכים" | צילום: אור סיט

"ב'חמניות' אני מרגישה שבאמת מבינים אותי, שיודעים איך אני מרגישה", משתפת אלמה פאשה, חניכה בעמותה. "זה כל כך חשוב שהדר הקימה את 'חמניות', היא עזרה להמון ילדים", היא אומרת.

"ככל שעברו השנים, התרחבנו והצלחנו להעניק תמיכה וסיוע למעל 650 ילדים ובני נוער יתומים", מוסיפה הדר. "הדבר שהכי מרגש אותי זה להסתכל על כל אחד מני אותם ילדים שהצלנו ולחשוב שזה הסיפור שלי", היא אומרת. "ומצד שני, הדבר שהכי קשה לי זה שיש עוד 1,300 ילדים, כמו הילדה שאני הייתי, שמחכים, ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי לעזור להם".

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן