לפני מספר שנים יובל מהרל טסה לטיול אחרי צבא עם בר שביט, בחורה שלוקה בשיתוק מוחין. בעקבות המסע הנפשי והפיזי שעברה החליטה להקים את עמותת ״לפרוש כנף״, שמחברת בין אנשים עם מגבלה ואנשים ללא מגבלה לטיול משותף. העמותה אחראית על חיבור האנשים ומממנת את ההתאמה של הטיול לאדם המוגבל, כולל בחירת מסלולים, רכישת ציוד מותאם ועוד.

לפרוש כנף (צילום: אור סיט)
לחבר בין אנשים עם מגבלה ואנשים ללא מגבלה לטיול משותף | צילום: אור סיט

יובל נבחרה להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילה. בחודשים הקרובים, ייחשפו באתר mako ובערוץ 12 סיפורים של גיבורים וגיבורות נוספים, שלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

"טיילנו יחד באוסטרליה וניו-זילנד במשך שלושה חודשים מטורפים, מדהימים, מלאים בכל הרגשות שאפשר להרגיש", מספרת מהרל בסרט קצר שתיעד אותה במהלך יום פעילות של העמותה. "בעצם היום, חלק אינטגרלי מהשחרור של חבר'ה אחרי צבא זה לעשות את הטיול הגדול ואנחנו רוצים לאפשר גם לחבר'ה עם מגבלה לעשות את אותו טיול, כדי שהם ירגישו שווים", מספר מתן קוטאי, גם הוא ממייסדי העמותה. בימים אלה, בגלל הקורונה, הטיולים מתקיימים בעיקר בתוך ישראל.

לפרוש כנף (צילום: אור סיט)
"טיילנו יחד במשך שלושה חודשים מטורפים, מלאים בכל הרגשות שאפשר להרגיש" | צילום: אור סיט

צילום, בימוי ועריכה: אור סיט | הפקה: גאיה אקרמן