בזמן שהלחימה העצימה בעזה נמשכת, יישובי הגבול בצפון ממשיכים לספוג ירי בלתי פוסק של החיזבאללה לעבר בתים אזרחיים. בניגוד למציאות בשטח, פיקוד העורף הוציא אמש (חמישי) הודעה על צמצום הכוחות וכיתות הכוננות באזור. עמית סופר, ראש מועצה אזורית מרום גליל, התראיין ל"שישי בבוקר עם גלית ויואב": "החלטה הזויה, לא יודע מאיפה היא הגיע"

הוא הרחיב: "אנחנו חווים את ההסלמה בצפון בעיקר בשל העובדה שהם מכוונים ליעדים אזרחיים. אנחנו ראשי הרשויות בצפון משתוממים, יש פה אמירה מאוד ברורה של החיזבאללה לירי ליעדים אזרחיים, ואנחנו עדיין נשארים ברמה של תגובות ומהמורות".

לפי הודעת פיקוד העורף, כ-80 אחוז מכלי הנשק ביישובים אמורים להיות מוחזרים לצבא. "קיבלנו את ההודעה אתמול, כמובן שאין בכוונתנו של ראשי הרשויות לוותר בעניין הזה, זה פשוט הזיה לחשוב שאחרי השביעי באוקטובר אפשר להתיר אותנו באופן הזה, אני לא יודע מה עומד מאחורי ההחלטה הזאת. אמורה להיות פגישה בשבוע הבא עם הגורמים המדיניים כדי לבטל את ההחלטה".

"בנוסף קיבלנו הנחיות על 'הקלות יישובים' במרחק של שישה וחצי קילומטרים: מי שלמד עד עכשיו במרחבים מוגנים, עובר ללמד עכשיו בתוך מבנה. אני מתקשה להסביר לתושבים ולאנשי החינוך איך מתווכים בין המציאות למדיניות הזאת".

"משהו פה לא ברור בהתנהלות, נראה שמישהו רוצה לטשטש את החיזבאללה, אבל הוא בעיקר מטשטש אותנו. יש פה פער שלא ברור וכראשי רשויות בצפון אנחנו משתוממים לאור כל המהלכים החדשים. אני לא יודע אם זה מהדרג הצבאי או המדיני, אבל אנחנו במציאות הזויה. רק אתמול ראינו ריבוי של תקיפות לאזורים אזרחיים, ירי נ"ט לתוך לולים".