כמישהי שפעילה ברשתות החברתיות, ומדבררת את עצמה החוצה לא מעט בפלטפורמות השונות, השחקנית וכוכבת הרשת, אלינה לוי פרי, מתמודדת עם אינספור תגובות ואמרות קשות. הבוקר (שישי), אלינה התיישבה לשיחה צפופה עם גלית גוטמן ועופר חדד, כחלק מקמפיין "מנקים את הרשת" של "שישי בבוקר" ו-NEXT נגד אלימות ברשת, ושיתפה בגילוי לב מה התגובות גרמו לה להרגיש וכיצד היא חושבת שצריך להתמודד עם התופעה הידועה והמורכבת.

"אני חוזרת לגיל 19 - אז נחשפתי לראשונה בפריים טיים. קיבלתי תגובות ברשת על הקול שלי, על הצחוק המתגלגל שלי ועל המראה שלי", סיפרה אלינה על התקופה בה פרצה, "בגלל התגובות האלה יצאתי לעולם בפחד, עם אמונות על עצמי מדברים שטרולים ברשת אמרו עליי. אני הייתי כל כך מפוחדת. זה משתק ומכווץ אותך, את נהיית לא את".

במהלך השיחה בה אלינה חשפה בגילוי לב את רגשותיה, היא חזרה בזמן לילדות וסיפרה כי התמודדה עם אלימות מילולית ותגובות קשות -  עוד בתקופה בה הרשתות החברתיות עדיין לא תפסו את מקומן המרכזי בחיינו. "כשהייתי נכנסת לבית הספר, היו מקללים אותי ומצביעים עליי תוך כדי שהיו אומרים 'איזו שטוחה'. הלכתי בגלל זה לעשות ניתוח להגדלת חזה. היום זה הלך אל הרשת, שם ילדות ונערים קוראים תגובות ומאמינים שהם פגומים. אני אני אומרת - בואו נעביר את הבושה צד ונתחיל להנחיל לתוך הדור שלנו שאנשים שמשתמשים באלימות ברשתות ומקללים - הם האנשים שצריך להוקיע".

כשאת נכנסת לטיקטוק או לאינסטגרם שלך - הכל עובר שם? אין צנזורה?
"הייתה לי חוויה מחרידה בטיקטוק. העלתי ריקודים שלי בתום ליבי, ואחרי כמה שעות נכנסתי לטיקטוק וראיתי קללות. הייתי צריכה לבדוק כמה פעם שזה באמת היה הסרטון שאני העלתי, כי לא האמנתי לקיצוניות הזאתי". 

בהמשך אמרה כי לדעתה הפתרון למצב הוא להסתכל על הרשתות החברתיות מנקודת מבט אחרת. "צריך להבין שלא כולם צריכים לאהוב אותנו ולהסתכל על הרשתות כאילו הן הבית שלנו. כלומר, מי שנכנס לחיים שלנו ומי שלא נכנס לחיים שלנו - מי שמדבר לא לעניין, לא יהיה שמה".

בימים אלו, אלינה מעבירה סדנת הרצאות בשם "הבחירה שלי", בהן היא מעניקה כלים לבני נוער, מתוך המסע האישי שעברה. "קרה תהליך בו הפכתי את האישור שלי בעולם, את הערך עצמי שלי לאישור פנימי. אני מקדישה את המסע של החיים שלי לתהליך הזה, ואני שמחה לחלוק את הכלים שצברתי".