בפרויקט המיוחד שנקרא "הצעירות המבטיחות של קשת 12" של "גלית ויואב", התארחו מדי יום בתוכנית נערות פורצות דרך שהצליחו לחולל שינוי מהותי בחברה. היום (שני), הן עלו על במת ועדת המשפיעות בבנייני האומה בירושלים, שכללה רשימה מכובדת של נשים מעוררות השראה לכבוד יום האישה הבילאומי. הגיע הזמן שתכירו מקרוב את הצעירות שסומנו כדור המנהיגות של העתיד, והוכיחו ש"גירל-פאוור" זה לא סתם מונח.

ליה לב - 16, תל אביב

ליה מקדישה לא מעט מזמנה עבור נושא האקלים. היא פעילה בארגון "מאחת הנוער למען האקלים" ואף השתתפה בכנס השנתי של האו"ם, "cop 16" , שעוסק במשבר סביב הנושא ואליו הגיעו ראשי מדינות בכל העולם. כחלק מפעילותה, לב תדבר בועידת האקלים של עיתון "הארץ" שתיערך בסוף החודש בנוכחות נשיא המדינה. "זוהי שליחות עבורי לעסוק במשבר, לסייע לכל הדורות הבאים לחיות חיים לגיטימיים, מרגיש לי מאין שליחות לאנושות, המשבר יגיע בקרוב לכל העולם", אמרה בהתרגשות. 

ליה לב         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
"שליחות עבורי לעסוק במשבר האקלים". ליה לב | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

תמר אנטין - 17, תל אביב

תמר כבר בעבודתה הראשונה החלה לעבוד כמפתחת ב-VIM. "הגעתי דרך קבוצת וואטסאפ של נערים בגילי שעושים בגרות מוקדמת ומישהו פרסם שדוד שלו מגייס", סיפרה והוסיפה. "רציתי לחפש עבודה כדי להתנסות בחלק המעשי בתחום, אז הגשתי מועמדות ואחרי כמה ראיונות התקבלתי. הפתעתי את עצמי כי לא חשבתי שבאמת אתחיל לעבוד בגיל הזה וגם הפתיע אותי שקיבלו אותי בידיעה שזו עבודה זמנית, כי בכל זאת יש עוד מעט צבא". במקביל, היא החלה ללמוד במכללת בר אילן ובמכללת HIT לשלושה תארים: מדעי המחשב, פיזיקה ומתמטיקה תיאורטית. אנטין, לומדת בימים אלה בכיתת מופת, וכבר בכיתה י' היא סיימה את רוב בחינות הבגרות בהצלחה כולל מתמטיקה ואנגלית VIM. 

תמר אנטין         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
לומדת לשלושה תארים במקביל. תמר אנטין | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

מאור רומם - 16, טלמון

נושא הפליטים הוא קרוב לליבה של מאור. כחלק מעשייתה, היא יזמית חברתית של 40 קבוצות נוער מתנדב ומובילה מסעות התנדבות לאפריקה ומחנות פליטים סורים ביוון. 

מאור רומם         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
מובילה מסעות התנדבות לאפריקה. מאור רומם | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

נסי בן דיין - 17.5, מצפה הילה

נסי משמשת כבמאית בהפקות תיאטרון. בן דיין, נכה בעקבות מחלה גנטית בשם "פרכת OI", שגורמת לסיכון מוגבר לשבירת עצמות בכל תנועה ובעקבותיה היא מתניידת בעזרת כיסא גלגלים. כחלק מעשייתה, היא סיימה 5 יחידות מתמטיקה ו-55 יחידות אנגלית, ובשעות הפנאי היא מציירת ומנגנת על גיטרה. 

נסי בן דיין         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
בימאית בהפקות תיאטרון. נסי בן דיין | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

מישל שריד - 15, הרצליה

מישל עשתה מחקר כחלק מתוכנית אלפא באוניברסיטת בן גוריון על סרטן הדם בשם "מיאלומה נפוצה". בנוסף לכך, שריד הקימה ביחד עם קבוצת ילדים ממקום מגוריה תערוכה ולמדה כיצד בוחרים ציורים עבורה. כיום היא שרה ורוקדת בלהקת "צעירי תל אביב", והשתתפה באופרה הישראלית כששרה בורתר עם "מקהלת מורן". 

מישל שריד         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
חקרה באוניבסיטת בן גוריון את סרטן הדם. מישל שריד | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

יסמין הנו - 17, כפר ג'וליס

יסמין כבר בגיל 15 החלה להתנדב במד"א. לצד ההתנדבות שמצילת חיים, היא משתתפת בתוכנית יוניסטרים שנועדה לעודד יזמות עסקית בקרב בני נוער בפריפריה ובמסגרתה, היא מכהנת בתפקיד מנכ"לית חברה כבר 3 שנים ברציפות. בימים אלה, הנו עובדת על מיזם שמטרתו להפחית את זיהום הסביבה, בין היתר בחופי הים, ע"י בקבוקים העשויים מחומרים אורגנים. בעקבות זאת, יסמין השתתפה בתחרות ארצית, וזכתה במקום הראשון בתואר המיזם האהוב, שזיכה אותה בביקור בבית נשיא המדינה. במהלכו, הציגה לראובן ריבלין את חוויותיה כמתבגרת בעדה הדרוזית ואת מיזם בקבוק ה-"BAJO FLASK" ששומר על איכות הסביבה במסגרת הכנס שנערך שם. 

יסמין הנו         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
מנכ"לית תוכנית יוניסטרים. יסמין הנו | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

יעל מזרחי - 14, "הכפר הירוק"

יעל לומדת בכפר הנוער למנהיגות סביבתית "הכפר הירוק". לדעתה, יש לנו הרבה כוח להשפיע והגיל לא צריך להיות מניע למעצורים. בנוסף לכך, היא פעילה במספר מסגרות שונות, שאחת מהן היא עמותת "קווין", שנפתחה ע"י סטודנטיות ומטרתה לקדם נשים בהייטק באמצעות העצמה ולימוד יסודות של הנהגה ויזמות. 

יעל מזרחי         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
פעילה בעמותת "קווין" לקידום נשים להייטק. יעל מזרחי | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

מישל ויינר - 17.5, חיפה

לפני יותר משנה מישל חוותה שיימינג ברשתות החברתיות. במהלכו, חבר'ה צעירים לקחו את תמונה שלה ללא ידיעתה ופרסמו ברשתות החברתיות סקר המדרג את המראה החיצוני שלה, ופרסמו קללות, ואמירות כמו: בחורה בעלת השפעה שלילית, פרחה, וגידופים קשים. החוויה, השפיעה בצורה קשה על ויינר וגרמה להידרדרותה ברמה הלימודית. אחרי שהתרחקה מכולם וכחלק מחברותה בארגון LEAD - המסלול לפיתוח מנהיגות, היא החליטה להקים את התוכנית "להזיז הרים", המלווה צעירים שחוו שיימינג או בריונות חברתית.

מישל ויינר         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
הקימה את תוכנית "להזיז הרים" נגד בריונות. מישל ויינר | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

רנה שפייזר - 16, רמת גן

כחלק מאפליקציית "SAFE UP", שפייזר הקימה קהילה לנערות מכל הארץ שנועדה לסיוע במטרה למנוע מקרי אונס והטרדות מיניות. למעשה, בלחיצת כפתור נשים יכולות לעלות לשיחת וידאו עם חברות קהילה, ובמידה והן מרגישות לא בטוחות שהולכות ברחוב, יש מי שתלווה אותן ותסייע במקרה הצורך. כיום, הקהילה מונה כ-150,000 נשים ברחבי הארץ שזמינות אחת לשניה 24/7. 

רנה שפייזר (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
הקימה קהילה לנערות לסיוע במניעת הטרדות מיניות. רנה שפייזר | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

איילה שטיימן - 11.5, תל אביב

החלום הגדול שלה הוא לייצג את ישראל באולימפיאדה. היא מתאמנת 7 ימים בשבוע ומקדישה כ-40 שעות שבועיות בחוויה האולימפית בתל אביב. במקביל, שטיימן שומרת על ממוצע 100 בלימודים, מפסידה חופשות וטיולים לטובת אימונים, את יום ההולדת שלה ובשמה שעברה היא זכתה ב-2 מדליות זהב בסלובניה. בנוסף לכך, היא נמנית כחלק מפרויקט "אתנה" שבוחר מכל ענף ספורט בנות להשקיע בהם מעבר לאימונים הרגילים כדי לטפח אותם להיות דור העתיד. 

איילה שטיימן (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
חולמת לייצג את ישראל באולימפיאדה. איילה שטיימן | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

הילה ששונוב - 16, נתניה

הילה לומדת 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית, ומרחיבה 10 יחידות רובוטיקה ו-5 יחידות יזמות וכלכלה. בכיתה ה', היא נבחרה לייצג את עירה במשלחת ראשונה מסוגה כאשר טסה יחד עם 10 תלמידים לחילופי תלמידים בעיר דורטמונד בגרמניה – העיר התאומה של נתניה. בנוסף לכך, בכיתה ח' קרו שתי אירועים משמעותיים בחייה: ששונוב זכתה במקום הראשון בתחרות דיבייט של העיר נתניה ובנוסף לכך, לצד עוד 10 חברי קבוצה היא השתתפה בתחרות רובוטיקה בשם "FIRST LEGO LEAGUE", היא זכתה בפרזנטציה הטובה ביותר בתחרות האזורית והארצית. בעקבות זאת, היא נבחרה לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית באורוגוואי.

יתרה מכך, החל מכיתה ח', הילה לוקחת חלק בתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית": תוכנית המעודדת נערות מצטיינות לתעודת בגרות מדעית, מעניקה הזדמנויות בתחום ההייטק, ומעל לכל כלים רבים להעצמה אישית. 

הילה ששונוב         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
תייצג את ישראל בתחרות הדיבייט הבינלאומית באורוגווי. הילה ששונוב | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

אביה ברוקס - 16.5, ירושלים

אביה אובחנה בגיל 13 על ספקטרום אוטיזם בתפקוד גבוה, ולומדת בתיכון ליד"ה בכיתה י"א במגמת תקשורת. במשך שנה היא ניסתה לקבל את עצמה והרגישה שהחיים מאתגרים אותה: היא התמודדה עם התפרצויות זעם בלתי נשלטות, קושי בהסתגלות בחברה והפרעות של חרדה ודיכאון. למרות זאת, ברוקס בחרה שלא לוותר לעצמה וכיום היא כותבת טור ב"מקור ראשון", משחקת בתיאטרון, ומעבירה הרצאות בבית הספר שלה במטרה להנגיש לסביבתה מידע על אוטיזם בתקווה לחולל שינוי חברתי בנושא. חלומה הגדול, הוא להיות ביחידת עוקץ בשירותי חילוץ והצלה. 

אביה ברוקס         (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
כתבת, שחקנית ומעבירה הרצאות בנושא אוטיזם בבתי ספר. אביה ברוקס | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12