במסגרת ציון 25 שנים לאסון המסוקים, אלון עוז, לשעבר מפקד פלוגה בחטיבת הנח"ל בזמן אותו אירוע טראגי, החליט לשבור שתיקה ובראיון ל"גלית ויואב", הוא שיחזר את הרגעים הקשים שעד כה סירב לדבר עליהם.

"הייתי צעיר והחלטתי לחיות ולשים את זה מאחור", אמר עוז וחזר לאותו לילה נורא. "הייתה סיטואציה שבה הוחלפתי על ידי נהג לוגיסטיקה בעלייה למסוק ומשם התחלת לחזור דרומה. חצי שעה לאחר מכן קרה האסון. ב-18:48 בערב התקשרו אליי מהמפקדה ואמרו שקרה משהו".

בהמשך, סיפר אלון בגילוי לב שגם אחרי כל השנים שעברו, הריח של התופת עדיין לא עוזב אותו. "זה לילה של ריחות, גופות, מראות נוראיים. הגעתי רק למסוק אחד שנחת על צימר. אחרי זה, הבאנו את הגופות לבית הילל ולמחרת שלחו אותי לרידינג לשטח לטובת הארונות של החטיבה".

כחלק מתפקידו, מונה עוז להיות זה שדופק על הדלת ומבשר את הנורא מכל, אלא שאחרי סיטואציה קיצונית שחווה – הוא ביקש לעבור תפקיד. "אי אפשר לשכוח דבר כזה. אתה מגיע למשפחה להודיע את הנורא. היו כאלה שלא רצו לפתוח לי את הדלת, אחת צעקה והחטיפה לי סטירה. אז הבנתי שאני צריך לצאת מהחוליה הזאת ולארגן את חוליית הטקסים", אמר והוסיף. "הייתי נכנס לבית עלמין עם הצוות, ובחוץ חיכה לי רכב עם עוד גופה".

בסיום, סיפר מפקד הפלוגה לשעבר על השלכות האסון על חייו, ומדוע בחר ללכת לטקסים לזכר הנופלים לראשונה מאז שהשתחרר משירותו הצבאי. "שבועיים אחרי פשוט באתי ואמרתי: 'אני רוצה לעזוב את הצבא'. לא יכולתי יותר ללבוש את המדים", שיתף עוז בכאב והוסיף. "ראיתי איזשהו פוסט של מישהי שמארגנת טקס של אסון המסוקים. למרות שאף פעם לא הלכתי לטקסים, המיוחד בו זה שהיא נתנה במה לכל מי שהיה מעורב והיה לו קשר לספר על מה שקרה. אז החלטתי לבוא".