אתמול בלילה (חמישי) אירע בשרון פיצוץ פתאומי שנסיבותיו טרם ברורות במלואן. הפיצוץ, שהתרחש בהרצליה, נשמע היטב גם בתל אביב ובערים סמוכות. בעקבות האירוע נפער באדמה מכתש בקוטר של כעשרה מטרים. מפרטים הידועים עד כה עולה כי מקור הפיצוץ הוא במפעל נטוש של התעשייה הצבאית, מה שמעלה את הסברה כי מדובר בפיצוץ של אמצעי נשק ישנים.

כתב חברת החדשות אור רביד התייחס ב"שישי בבוקר" לפרטים הידועים, ולחקירה שנעשית: "התעלומה עדיין נמשכת. כרגע יודעים שהיה פיצוץ חזק מאוד שנשמע ברוב גוש דן. יחד עם הפיצוצים, החלו לרוץ שמועות על חיסול פלילי או ניסוי של משרד הביטחון. הכבאים החלו לזרום לאזור, וכשהגיעו נחשפו למכתש בעומק של כמה מטרים. עדיין לא ברור מקור הפיצוץ".

גם המשטרה לא יודעת?
"במהלך כל הלילה אנחנו נמצאים בקשר עם גורמים מהמשטרה, כבאות וגורמים בעיריית הרצליה. כולם אומרים שמדובר באירוע ביטחוני, ומחכים לקבל הסבר ממשרד הביטחון".

זו לא הפעם הראשונה שפיצוץ מתרחש באתר, שבסמוך אליו מתגוררים תושבים. "לפני 31 שנים, אירע באותו אתר אסון, שבו נהרגו כתוצאה מפיצוץ שני אנשים - ונפצעו עוד 66", כפי שציין רביד. ויקי ברק, תושבת האזור, שיתפה את גלית ויואב בעניין: "באזור השעה 22:00 היה בום, משהו מחריד שהחזיר אותי 30 שנים אחורה. זה היה בדיוק הפיצוץ שהיה אז. לא רציתי להגיד אפילו בצחוק שזה הזכיר לי את אותו היום. מדובר במשהו מפחיד, אי אפשר לתאר את העוצמות שזה היה".

במהלך השנים היה חשש? בגלל האירוע הקודם שהיה?
"תמיד זה מדובר, אבל דאגו להרגיע אותנו שהמקום נקי ונטוש. אנחנו אפילו מטיילים שם, רק שלשום טיילתי שם עם הנכד ועלתה בי השאלה אם יש באזור עדיין תחמושת".