לפני שנה בדיוק נחשף מקרה מזעזע במיוחד של מטפלים שהפעילו אלימות קשה נגד חוסים חסרי ישע שהתגוררו במעון "פרח" בראש העין. במקום תועדו לא פחות מ-600 מקרים שונים של אלימות, ביניהם הצלפות, בעיטות, פגיעות בראש ועוד. גלית גוטמן, המגישה ואשת הטלוויזיה, חשפה אז בתוכנית הבוקר שלה ושל יואב לימור, כי בן דודה הוא אחד מהקורבנות של אותם מקרי אלימות קשים. במסגרת החשיפה המטלטלת, גלית לקחה על עצמה להעלות את המודעות ודיברה על כך לא מעט בתוכניות אותן היא מגישה ואף פעלה לכך שהנהלת המעון תתחלף.

כעבור שנה מהמקרה, החליט לימור לכבוד תוכנית העשור החגיגית של "גלית ויואב", להפתיע את הקולגה שלו בשידור, עם אורחים בעלי משמעות מיוחדת מאוד בשבילה - בן דודה רן, אחותו שירה ומנהל המעון החדש. ברגע שרן הביט למצלמה ואמר את השם גלית, המגישה לא הצליחה לעצור את עצמה והחלה לדמוע.

כשהצליחה להסדיר את הנשימה, סיפרה גלית את סיפור הגילוי העצוב ואת התגלגלות הקשר שלה עם רן: "דודה שלי אסתר הייתה נשואה ואחרי שנולדו לה שתי בנות, בעלה כל כך רצה בן. בעקבות רשלנות רפואית של כמה שניות בלי חמצן, נולד לנו רן, שהפך ושינה את המשפחה. במהלך השנים האלה, היה לנו נורא קל שכל אחד יהיה בביתו, ונדע שיש רן והוא מטופל או כמו שאומרים 'הכי טוב לו להיות עם עוד אנשים כמוהו'. אבל לפני יותר משנה, גילינו שהוא נמצא במקום הכי רע שיכול להיות. מאז זו הייתה השכמה מטורפת לכל המשפחה, וזכינו מתוך כל העצב והצער להיות כל כך מלוכדים. פעם בשבוע אני הולכת לבקר את רן, וזאת המתנה הכי גדולה שיכלתי לקבל בחיים שלי. החיוך כשהוא רואה אותי מגיעה, החיבוק שהוא נותן לי והאושר שאני מצליחה להעביר לו כשאני שם".

מי שלקח על עצמו את האתגר הלא פשוט של שיקום המעון וכלל החוסים המתגוררים בו לאחר האירועים הקשים, הוא משה סוויל אשר סיפר גם הוא על הקשר של גלית עם בן דודה, ואף הודה לה על הפעילות למען המעון. "אני חושב שאין מי שמכיר יותר טוב את מה שקרה מגלית ושירה (אחותו של רן), אנחנו נמצאים במלאכת שיקום אדירה ומרגישים שאנחנו במשימה החברתית הכי חשובה שעשינו השנה. אנחנו רוצים להגיד תודה לגלית שאת משמיעה את הקול של האנשים שלא שומעים אותם".