ביום שלישי מתחילים: אחרי ציפייה ממושכת, בשבוע הבא תעלה העונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" (פרק הבכורה ב30.5, מיד אחרי החדשות, קשת 12) ואחרי שהכרנו את כל הכוכבים והרקדנים, בימים האחרונים גם גילינו מי ירקוד עם מי. הזוגות יתאמנו, יתחרו ויעשו הכל במטרה לזכות בתואר הנחשק.

הבוקר, גלית ויואב שוחחו עם חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס ועם הרקדן אלון דוידובסקי במסגרת משדר חגיגי לכבוד חג השבועות ושמעו מהם על הזוגיות המקצועית, הסיבה בגללה לוי-אבקסיס הצטרפה לתחרות והאם היא מתגעגעת לכנסת.

אורלי, כמה ימים לפני העונה, מה מידת ההתרגשות?
"יש הרבה. אני וריקודים זה לא משהו שהלך ביחד, לפחות עד עכשיו. זה מהול בהתרגשות, מבוכה ועוד הרבה דברים אחרים ועם שרירים תפוסים, כשנפתח כושר אז זה יקרה פחות".

אלון, בתור הרקדן המוביל איך אתם עובדים על הזוגיות?
"וואלה לא עובדים עד עכשיו כל כך, מהרגע שהכרתי את אורלי יש חיבור מטורף. כל אימון הוא חוויה, אז אני לא מתרגש אלא מצפה לריקוד הראשון בשביל שכולם יראו מה אורלי מסוגלת".

אורלי, מתחרים כבר חשפו שרירים שנתפסו, את עוברת בינתיים את התחרות בריאה ושלמה?
"זה שאני לא מפרסמת לא אומר שהכל בסדר, אני לביאה שמתמודדת גם עם אירועים כאלה. ילדתי כמה פעמים בלי אפידורל אז מה זה בשבילי צלע שבורה. ברור שיש, יש סימנים, מתיחות, צלע שאילצה אותנו לשנות את הכוריאוגרפיה. אלון צריך להתמודד עם כל הבעיות האלה, אולי אם היה לי קצת יותר כושר לפני אז היה פחות בעיות אבל הוא באמת קיבל תלמידה חרוצה ובלי ידע מקדים. אני מקווה שיצליח לנו".

כמה קשה אורלי כפרטנרית?
"בשנייה שהיא נכנסה לסטודיו בשבילי היא רקדנית. לא משנה מה היה ההתחלה ומאיזה עבר היא הגיעה".

אורלי, את אמנם לא הפוליטיקאית לשעבר הראשונה שהולכת לריאליטי, אבל היו התלבטויות?
"האמת שלא רציתי. הבנות שלי לחצו ואני נורא צחקתי מהאירוע כי אני מאלו שנמנעים מלעשות דברים שאני לא טובה בהם. זה בעיקר התמודדות שהבנות מאוד רצו שאעשה וזה גם סוג של סדנה. יש מי שהולך לסדנה להירגע, אז זו ההתמודדות שלי עם משהו שלא נגעתי בו קודם ומביך אותי, ומצד שני גיבוש עם הבנות. יש לנו הרבה על מה לדבר, אני עושה את זה בשבילן ועל הדרך מגלה שיש לזה גם רווחים אישיים".

כמו מה למשל?
"ירידה במשקל, שרירים תפוסים, חיטוב. מותר לאכול יותר מתוק. ברצינות זה בריא גם לגוף וגם לנפש. אני צריכה להשתחרר מכל הקבעונות שלי והוא צריך להתמודד איתי".

יש גם אבא ידוע ואחים, מה הם אמרו על ההחלטה ללכת לתחרות?
"אמא שלי הייתה בשוק. אבא מאמין שאני יכולה לכבוש את העולם אם רק אשקיע. אז צד אחד מאמין וצד שני סקפטי, אני מקווה שאוכיח שגם את זה אוכל לכבוש".

כשאת רואה מה שקורה בכנסת, את מתחרטת שאת לא שם או מתגעגעת?
"לא, געגוע לא. אני רוצה לומר שטוב שיש תקציב דו-שנתי למדינה ואני מקווה שגם הנושאים החברתיים אותם קידמתי ודחפתי בכהונה שלי ימצאו את הדרך להיכנס פנימה כי זה רווח של המדינה כולה".

ספגת ביקורת כחברת כנסת, עכשיו את שוב חושפת את עצמך לאהבת הקהל, לא מלחיץ?
"האמת שלא. אני במקום שאני לא חייבת דין וחשבון, ובאתי לעשות משהו שאני יודעת שלא אהיה הכי טובה בו אבל אני באתי להראות לאנשים שאפשר לא לקחת הכל באופן מאוד רציני, תהנו מהחיים ויש רגעים שיש לך הזדמנות לקחת הפסקה קצרה, לנשום ולחייך".