אחד הדברים המפחידים בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות זה הימצאות של פדופילים ועברייני מין שמסתובבים ברשת ומחפשים קורבנות, בזמן שלהורים יש יכולת מוגבלת לפקח על התוכן שהילדים צורכים. גיא קרסקו בן ה-13 נתקל בשני עברייני מין בזמן שהשתמש באחת האפליקציות, וסיפר ב"שישי בבוקר" איך הבין שמשהו לא בסדר: "אני נכנס בזמן הפנוי שלי לאפליקציה שמדברים בה עם אנשים, באותו היום שנכנסתי הצטרפו שני ילדים שלא הכרתי, בהתחלה שיחקנו קצת ואחרי כמה זמן הם התחילו לשאול אותי שאלות כמו בן כמה אני".

מתי אתה מבין שמשהו לא בסדר?
"כשהתחילו לנסות לשכנע אותי לעשות דברים מגונים. זה הגיע אחרי לא הרבה זמן, ממש אחרי איזה שתי דקות, ממש ישר".

הילד בן ה-13 שהביא למעצר שני פדופילים (צילום: מתוך "שישי בבוקר", קשת 12)
ההתכתבות בין גיא לאחד העבריינים | צילום: מתוך "שישי בבוקר", קשת 12

אחרי ששלחו לגיא את ההודעות המטרידות, הוא ישר פנה לאימו, שגית, ואמר לה שהוא חושד שמדובר בפדופילים. שגית בהתחלה התקשתה להאמין. "בהתחלה אמרתי לו 'נו באמת', אבל אחרי שהסתכלתי ראיתי ששאלו אותו שאלות והתנו לו עזרה במשחקים בתמורה שיעשה דברים. כשהבנתי שיש משהו לא נורמטיבי, ביקשתי מאותו בחור בשמו של גיא שיתקשר דרך הפורום הזה, כי זה שיחות לא מזוהות, ואז גיא ניסה לעודד אותו שיביא לו את הטלפון בכדי שיעשו שיחת וידיאו דרך הוואטסאפ ונשיג את המספר שלו".

ואיך זה מתקדם עכשיו?
שגית: "התקשרנו ללהב 105 ותוך חמש דקות יצרו איתי קשר, תוך יומיים כבר היה מעצר ותוך שבוע הוגש כתב אישום. אבל הדבר הכי חשוב מהסיפור זה שילדים תמיד ישתפו את ההורים שלהם בכל דבר קטן שנראה להם חשוד באפליקציות ובאינטרנט".