אחרי שראש הממשלה בינימין נתניהו מסר אמש (חמישי) בפעם הראשונה הצהרה פומבית בנוגע למהפכה המשפטית - והודיע כי החקיקה לא תיעצר וכי החוק לשינוי בחירת השופטים יובא להצבעה כבר בשבוע הבא, ח"כ מאיר כהן מיש עתיד התראיין ל"שישי בבוקר" והגיב בנחרצות לדברים: "נתניהו לא עוצר באדום".

ציפית למשהו אחר בנאום?
"לא ציפיתי שיגידו דברים אחרים, אנחנו חיים בתוך הכנסת ואנחנו רואים מה המגמה. הוא מנסה להפוך את הכרעת הרוב לעריצות הרוב, יש הבדל גדול מאוד. כשאנחנו מסתכלים בתוך הכנסת אנחנו רואים את הדברים בזווית אחרת שהציבור לא רואה – זו קבוצה של אנשים שדוהרים קדימה ומנסים לייצר איזה מצג שווא שהם מוכנים להידברות, אבל אין הידברות, כי דקה אחרי זה הם רצים לוועדת החוקה ומתחילים ברצף חקיקה".

מה אתה מבין בכנסת שאנחנו לא?
"נתניהו שבוי בידי בן גביר וחבריו. במסדרונות הכנסת עוצרים אותנו חברי כנסת מהליכוד ולוחשים לנו באוזן שלא לתינוק הזה פיללנו. אם אתמול קיוויתי למשהו, זה שגלנט יגיד את הדברים. לצערי הגדול אנשים בתוך הליכוד שמבינים את חומרת המצב, נתונים לבן גביר ולשאר האנשים שבחלקם הם אנשים משיחיסטים, שחושבים שההתנתקות זה הדבר החשוב ביותר עכשיו".

נתניהו האשים אתכם שאתם לא נותנים יד להידברות.
"ההתבכיינות של בנימין נתניהו עברה את כל השיאים. עומד ראש הממשלה, מתקרבן ומתבכיין, כשבידיים שלו לעצור את זה. יש איש אחד שאחראי על המציאות הזאת וקוראים לו בנימין נתניהו. הוא לא רוצה לעצור והוא ימשיך את מצגי השווא, הוא רוצה לגמור את החקיקה כי זה נוח לו ולאנשיו. הוא שבוי למשיחיסטים וחרדים שלא נותנים לו לזוז".

מה דעתך על ההתחייבות שלו לדאוג לזכויות הפרט בחקיקה?
"כל כך הרבה דברים הוא אומר, הוא מדבר על העתיד. הוא צריך להפסיק את החקיקה ולחזור למתווה הנשיא".

יש גם אחריות לאופוזיציה, אולי כדאי שתרדו מעץ ותסירו את החרם מנתניהו למען ממשלה מאוזנת?
"אף אחד בצד השני לא יוותר על ההרכב הזה, נוח להם בזרועותיו של האחר. בנוסף הגב של כולנו מצולק, תשאלו את בני גנץ, הגב שלו מצולק, לצערי הגדול אין אחד, כולל השותפים שלו, שמאמין לדברים שיוצאים לו מהפה".

אתה איש דימונה במקור, איך זה שמה שאתה אומר נשמע בתל אביב, ורוב תושבי דימונה הם בצד של נתניהו?
"גם בתוך הפריפריה, כשיוצאים 400 איש להפגין בקריית שמונה ועשרת אלפים בנתניה, זו התקדמות. בסופו של דבר אני לא בא בחשבון עם אנשי הפריפריה, אני בא בחשבון עם ההתנהגות של המנהיגים, אני בא בחשבון עם ראש ממשלה שמשקר ביודעין ושאף אחד לא מצייץ. אני מסתכל על זה שיום אחרי שמעבירים את חוק הנבצרות הוא מנצל אותו ואומר 'למרות שאני חתום על הסכם של ניגוד עניינים, אני נכנס לזה'".