משלנו: יונה אליאן הגשימה את חלומם של שחקנים רבים ברחבי העולם כשזכתה לשחק בסדרת נטפליקס. מדובר בהפקה של נטפליקס אירופה אשר נעשתה בשיתוף פעולה עם קשת אינטרנשיונל, ואליאן משחקת שם אם משפחה לצידו של דודו פישר. הבוקר (שישי) השחקנית שמופיעה כבר כ-50 שנים הגיעה ל"שישי בבוקר" וסיפרה על הסדרה, הפחד שהיה בה כשהייתה צריכה לטוס לצילומים בשיאה של מגפת הקורונה ומדוע חשוב לה ולבעלה ששי קשת להביע עמדה.

אך לפני כל אלו, אליאן התייחסה ללכתו של יהונתן גפן מוקדם יותר השבוע. "תמיד הערצתי אותו. אני זוכרת שהגיע אליי מחזה מברזיל על מורה שמשתגעת תוך כדי השיעור ויהונתן היה האדם האידיאלי לתרגם את זה", היא נזכרת, "הוא הגדיר את זה 'תרגום לישראלית'. כל מי שהכיר אותו יודע שהיה לו מוטו מהמחזה שאפיין אותו: 'טוב למות בעד ארצנו? לא. טוב לחיות בעד ארצנו'. זה באמת שבוע קשה, פשוט נוראי".

ובנסיבות משמחות יותר, סדרה חדשה בנטפליקס.
"כן. זו סדרה של נטפליקס אירופה שנעשתה בשיתוף עם בלגיה וקשת אינטרנשיונל. הופקה סדרה שנקראת "יהלומים", ומתרחשת באנטוורפן שבבלגיה. זו הייתה בירת היהלומים ומי שניהלו אותה היו היהודים האורתודוקסים. הטריף אותי לגלות שבקהילה הזו, שהיא יחסית קטנה, יש 40 בתי כנסת".

איזה תפקיד את משחקת?
"זו סדרת אקשן. דודו פישר ואני משחקים זוג, שהם למעשה האבא והאמא של משפחה שעוסקת ביהלומים. דיברתי יידיש, ובכללי בסדרה יש שלוש שפות: אנגלית, יידיש ופלמית שזו שפה בלתי אפשרית".

איך התנאים בנטפליקס?
"לא היה לי קרוואן. קיבלתי את ההצעה בתחילת הקורונה ופחדתי מהטיסות, אבל המשפחה לחצה עליי להסכים. הייתי צריכה לטוס בערך 18 פעמים לצילומים. בטיסה הראשונה חשבתי שאני אדבק בקורונה ואמות. המראה בכלל היה מטורף בשדות התעופה, הלכתי בטרמינלים שנראו כמו אחרי אפוקליפסה מטורפת. כאילו הייתה פצצת אטום ורק אני שרדתי, הרגשתי כאילו אני צועדת אל המוות. בסוף זו הייתה חוויה נפלאה ויצאה סדרה מעולה".

ראינו תמונה של ששי במחאה. גם את חלק?
"אני תמיד במקום שאני יכולה לדבר. אם אני אפחד להגיד מה שאני חושבת במדינה שלי זה איום ונורא כי זה המקום שלי. אני כן בהפגנות ואני כן אומרת את דעתי. אני לא פוחדת, אבל כן כאובה".