כמעט חודש לאחר הפיגוע הנורא בדיזנגוף בתל אביב שגבה את חייו של אור אשכר ז"ל, התקיימה היום (שישי) לזכרו אליפות הארץ בתחרות חצי איש הברזל בחוף צמח שבכנרת. אחיו, אייל אשכר, שהגיע לאירוע המיוחד ודיבר לכבודו, שיתף ב"שישי בבוקר" את התמונות שמלוות אותו מאז האובדן. "כל פעם שאני רואה מישהו רץ, רוכב באופניים או שוחה, זה ישר מציף את אור. אז בטח להיות באירוע כזה. רק לפני חצי שנה היינו כל המשפחה באליפות העולם בהוואי. זה לא פשוט".

עם תחילת טקס ההזנקה הוקדשה לזכר אור ז"ל דקת דומייה ואחיו אייל ספד בכאב: "אור תמיד האמין שהתשובה זה להמשיך קדימה, עם כל הכאב וכל הקושי, הוא תמיד האמין שצריך להיות בכושר הגופני הטוב ביותר. לימים אנחנו מאמינים שלהיות בשיא הכושר הגופני, הביא אותו גם להיות בשיא הכושר של לתת אהבה ונתינה לאחרים, זה מה שנשאר לנו ממנו".

על החולצה שלבש אייל התנוססה תמונתם של אחיו ואביו ז"ל. אביהם נפטר לאחרונה וכשאור ספד לו, הבטיח כי יחכה לו בקו הסיום והכין לו את החולצה במיוחד. "אבי נפטר לפני שנה וחצי והוא היה מלווה את אור בתחרויות שלו. כשאור ספד לו, הוא אמר שיחכה לו בקו הסיום, והכין את החולצה הזאת במטרה שיחכה לו בקו הסיום בתחרות בקונה שבהוואי. לצערנו לא הצלחנו להעביר לו את זה אז, והינה אני פה לובש אותה היום לזכרו".