כבר יותר מעשור שהשף אייל שני מופיע על מסך הטלוויזיה שלנו בעמדת השופט וגורם לנו להתאהב בו כל פעם מחדש בין הניסיונות לפענח את מה שהוא אומר. לקראת עליית העונה החדשה של "מאסטר שף" (שבת, אחרי החדשות, קשת 12), הוא שיתף בריאיון ל"גלית ויואב" על ההפתעות שמצפות בתוכנית והחיים החדשים שלו בצל המלחמה.

כמות הזמן ששני נמצא בעמדת השופט ומאות אם לא אלפי המנות שהוא טעם במהלך הזמן הזה, גורמות גם לו להפריז בהבטחות. "נולדתי בתוך 'מאסטר שף' ואהיה שם עד יומי האחרון", הוא שיתף בהומור. אך נראה שבעונה הזאת, הוא מרגיש איום של ממש מאיכות המתמודדים: "יש מנות שבהן אתה מרגיש: 'אלוהים הם יותר מוכשרים ממני. אני סתם כל החיים שלי רימיתי את עצמי ואת כולם ואני לא יודע לעשות כלום'".

בתוכנית "המטבח המנצח", איציק כהן התלונן על השימוש בשפה פיוטית באוכל שמאוד מאופיינת איתך.
"אם תקשיב למילים האלה, תקבל מוח שיודע לפענח אוכל כמו שמעולם לא היה. אני בעצם מקים מוחות חדשים בעזרת מילים שיודעות להתבונן פנימה והחוצה ולגרום לך לבשל בצורה מאוד מאוד פשוטה וקלה. בצורה חושית ולא של ידע שלפעמים נשכח".

איך נראים החיים שלך כרגע בצל המלחמה?
"המדינה משתגעת והלב שלי משתגע פנימה מתסכול וכאב. עזבתי את תל אביב, אני גומר את היום מול הים והירח ששוקע ומתעורר מול שמש שזורחת בהרי הכרמל, מגדל צב ענק ופתחתי גלידריה חדשה. זה היה כמו משחק כדי לאלחש את הכאב במלחמה ובמקרה יצאה לי הגלידה הכי טובה בעולם. אני מסתכל קדימה ויש גם הרבה דברים שמשמחים, אבל אי אפשר לשמוח. אנחנו עם שלם שכל אחד עושה משהו בדבר הזה שקוראים לו ישראל ומנסה לקדם את זה למקום שיחזרו להיות לנו חיים נורמליים. קיימת פה הרבה גבורה, אומץ עדיין חסר".

יש בגלידריה טעמים לא שגרתיים כמו: מרשמלו מדורה, גויאבה, אורז קלוי ועוד. מאיפה זה הגיע?
"איך שהחלטתי להקים גלידה, הבנתי שהיתרון הכי גדול שלי הוא שאני לא יודע איך לעשות את זה ולכן אני לא נתון לשום חוקים של העולם. מה שאני כן יודע לעשות זה לבשל, אז הקמתי מטבח כמו במסעדה ואנחנו מבשלים ואז מחברים לשמנת ומכניסים למכונת גלידה".