"הייתי בטוח שנגיע ונזהה מישהו שנפל לבור קטן, נוריד סולם ונחלץ אותו. אבל תוך כדי תנועה למקום הבנתי שמדובר באירוע מאוד חריג", אמר הבוקר (שישי) טפסר משנה אורן שישצקי אשר פיקד אמש על האסון בבריכה בשפלה בו נהרג כליל קמחי בן ה-32.

במהלך השיחה עם גלית ויואב, שישצקי שחזר את הליך החילוץ המורכב שארך כחמש שעות. "רוב הזמן היינו עסוקים בלמפות לאן הוא נשאב כי בתהליך הקריסה נפער בור באורך שלושה מטרים אליו הוא נפל. אז היו פיצולים לתת מנהרות שמגיעות לעשרות מטרים מתחת לאדמה. זאת הייתה פעילות חילוץ מאוד מורכבת שהצריכה כל הזמן דיפון והכנסה של אמצעים טכנולוגיים".

האנשים של פיקוד העורף גם הגיעו.
"נכון. גייסנו כל גורם אפשרי שיסייע לאתר אותו כמה שיותר מהר".

סיכנתם אנשים נוספים כדי לחלץ את הגופה?
"זאת המהות של לוחמי אש. ירדנו למטה תוך ניהול סיכונים בניסיון לחלץ אותו כמה שיותר מהר, ולכן גייסנו כל גורם אפשרי שיסייע לנו. בסוף אחד הכלים שעזרו לנו לאשר שהוא נמצא במילה זה כלב של יחידת הכלבנים שנתן לנו אינדיקציה בנביחה שיש שם מישהו. הליך החילוץ היה קשה ומורכב מאוד, תוך סיכון עצמי של כלל הלוחמים שהיו שם".

היו נורות אזהרה?
"אני לא חושב שהם יכלו לצפות, אבל כן מצופה שזה יהיה בדנ"א שלנו; כל אחד שמגיע למסיבה צריך לבדוק אם יש למקום רישיון עסק כי בדרך כלל מקום כזה עובר את כל הליך הבדיקות. כמובן שיש גם דברים לא צפויים".

על איזה תשתית הבריכה נבנתה?
"אני לא מבין גדול בבריכות, אני רק יכול להגיד שבסיס הבריכה היה יציקת בטון מאוד דקה שנתלשה. כנראה שבמהלך השנים מי גשמים והמים של הבריכה חלחלו לקרקע וברגע נתון רצה הגורל והבריכה קרסה. לצד התוצאה הטראגית נמנע פה אסון מאוד גדול".