בהלת האומיקרון לצד הגל החמישי של הקורונה שנותן את אותותיו, הפכו מדינות נוספות באירופה לאדומות ומקשים על ישראלים שבאו לחופשת מולדת לצאת מהארץ. אחת מהן היא שקד בלדב, סטודנטית לרפואה בשנה החמישית ללימודים בהונגריה, שחזרה לישראל לכבוד חופשת הכריסמס אך כעת, אין ביכולתה לצאת מכאן לטובת המשך הלימודים. היום (רביעי) היא סיפרה על הקשיים שחוותה מול ועדת החריגים שלא נתנה מענה לפניותיה.

"מה שקורה זה שאנחנו צריכים להגיש בקשה לאישור חריגים כדי לחזור להונגריה. החופשה שלי עתידה להסתיים בעוד שבועיים אבל הגדלתי ראש", סיפרה שקד ושיתפה בכל התהליך שעברה מאז שנחתה בארץ. "קיבלתי מייל מוועדת חריגים שלא אישרו את הבקשה שלי לטוס. הגשתי אישורי תשלום, חוזה שכירות, תעודת סטודנט ושום דבר לא מספיק. בנוסף, שלחו לי שאני צריכה לחתום על מסמך שאני לא יכולה לחזור לארץ במשך 90 יום".

בנוסף לכך, בלדב שיתפה בתוכניות שעוד נותרו לה עד לתום הלימודים ועל כך שהיא לא היחידה שנתקלת בקשיים בימים אלה, ואף שיתפה בתחושותיה בפוסט זועם בפייסבוק. "אני מתכוונת לחזור, יש לי מבחן שאני צריכה לעשות ואני לא יכולה להתחייב אליו. מבקשים בידודים, אנחנו עושים בדיקות, אנחנו מחוסנים שלוש פעמים. יש איתי המון סטודנטים. חלקם תקועים פה וחלקם תקועים שם מחשש שלא לחזור לכאן ולאבד את הסימסטר. יצרו איתי קשר המון סטודנטים ברחבי אירופה ולכולם או לא מאשרים ולא עונים. לא שמעתי על מישהו אחד שאישרו לו".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, החליטה הממשלה להגדיר רשימת מדינות הנמצאות בסיכון גבוה וכן הגדירה איסור יציאה לישראלים. הבקשות נבחנות לגופן ומי שחי בחו"ל ומבקש לצאת למקום מגוריו, בקשתו נבחנת בהתאם לנסיבות אלה ובתנאי שיעמוד בקריטריונים שנקבעו. כל מי שאינו יכול או אינו מעוניין להתחייב לעמוד בדרישות, לא ניתן לאשר את יציאתו".