בערב האודישנים הראשון של הכוכב הבא לאירוויזיון 2020 עלה לבמה אור עמרמי ברוקמן מתל אביב, שר את "מה אתה רוצה ממני" של חנן בן ארי והעיף את המסך לשמיים עם תוצאה מדהימה של 97 אחוזים. היכולות הווקאליות המרשימות של הנער הצעיר (16) הפתיעו את הקהל והשופטים, והפכו אותו כבר עכשיו לאחד הפייבוריטים של העונה.

במהלך האודישן הכיר המתמודד הצעיר את שני אבותיו המאמצים - גיל ודקל. הסיפור צף על הבמה אחרי האודישן כשאסי עזר פנה למצלמות ואמר: "זה מה שקורה כשיש לך שני אבות. אנחנו יודעים לגדל את הילדים שלנו ל-97 אחוזים, במיוחד כשיש אבא אחד תימני, זה גם עוזר".

היום, הגיע עמרמי ברוקמן יחד עם אביו, דקל, לאולפן של גלית ואילנית, וסיפר על החיים עם שני אבות. "זה תהליך שאתה עובר עם עצמך. אני עדיין בתהליך", הסביר ברוקמן, "פחדתי מהתגובות ומההסתכלות על השונה. אמרתי לעצמי 'יאללה, בוא נלך על האמת, אתה הולך להתחבא עכשיו כל הזמן?' אני בתהליך של קבלה עצמית, קבלה של האמת".

כילד מאומץ, יש את המחשבה של 'מאיפה אני בא באמת?
"יש את המחשבה הזאת ברור. מסקרן לדעת מאיפה השורשים שלך ומאיפה באת, אבל אני מתעסק בחיים שלי כרגע. יש לי משפחה ברוך השם, יש לי חברים ובית, אבל זה עניין של חיפוש שאני יכול לעשות אותו מתי שאני ארצה".

"בגיל צעיר זה היה מובן מאליו. ככה הוא גדל וכולם ידעו שיש לו שני אבות", סיפר אביו דקל, "כשהוא עבר לחטיבה היה לו קצת יותר קשה להוציא את זה. פתאום הוא לא רצה שידעו לו שני אבות".

איציק שמולי, שהתראיין לפני עמרמי ברוקמן, החמיא גם כן לאומץ של המתמודד הצעיר, "בשבוע הכי קודר בשנה אתה הבאת כל כך הרבה אור ושמחה לכל-כך הרבה אנשים במדינה הזאת", אמר חבר הכנסת, שהפך הוא בעצמו לאב גאה לפני שמונה חודשים. שמולי פנה לדקל ואמר, "כנראה שעשיתם עבודה טובה, אבוא לקחת שיעור".

"לאנשים יש פסיכולוג, לי יש את המוזיקה והבמה"

המתמודד הצעיר סיפר על התחושות שעטפו אותו אחרי מבחן המסך, "התחלתי על הספה של סבתא שלי ועכשיו אני בבמה של כוכב הבא. זו הגשמת חלום שהרבה אנשים רואים אותי. זה כיף". 

דקל, באיזה גיל הוא התחיל לזמר לכם?
"בגיל מאוד צעיר, מתישהו בגן. הוא נדלק על צביקה פיק כשהוא היה בן 4. שמענו פעם באוטו את "נאסף תשרי", ואז הוא רצה לשמוע את השיר עוד פעם אבל זה היה ברדיו ואמרתי לו שאי אפשר. הוא בכה, אז אמרתי לו שאני אקנה לו את הדיסק של צביקה פיק. בגיל 5 הוא כבר היה בהופעה שלו בזאפה. משם זה התפתח".

מתי הבנתם שיש כאן משהו מיוחד?
"כבר בגיל די צעיר אנשים שמבינים בתחום אמרו שהוא מאוד מוכשר ושזה נמצא אצלו בפנים. אור עשה שני דברים – הוא שיחק כדורגל ושר, הוא שילב את שני העולמות. אם מישהו עושה משהו שהוא אוהב ומתוך הלב לא צריך להושיב אותו, זה בא לבד כי הוא רוצה. זה כיף". 

אור, אתה ידעת על התנועות ידיים שאתה עושה? או ששמת לב לזה רק אחרי?
"כשאתה בתור השיר ואתה מחובר אתה לא שם לב למה שאתה עושה. ידעתי שיש משהו, אבל לא ידעתי מה בדיוק. הבמה בשבילי זה כמו בית, זה מקום שאני מוציא את הנפש שלי, פורק את כל הרע, את כל הטוב, את כל ההתרגשות והדברים שמציפים אותי. לאנשים יש פסיכולוג לפרוק ולי יש את המוזיקה והבמה". 

כשנשאל על בחירת השיר ענה המתמודד עמרמי ברוקמן, "זה שיר שהוא בקשה וזעקה. זה משהו שכל אחד יכול לקחת את זה לחיים הפרטיים שלו ולא בהכרח לאלוהים. אני לקחתי את זה לחיים הפרטיים שלי והלכתי על זה".

"פחדתי מהתגובות ומההסתכלות על השונה"  (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
אור עמרמי ברוקמן מגיע לגלית ואילנית | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

גלית ואילנית הכינו למתמודד הצעיר הפתעה, והעלו לטלפון את הזמר חנן בן ארי, המבצע המקורי של השיר, שהגיב על הביצוע: "זה היה מדהים. זה שיר שמגיע מהקרביים שלי אז כל פעם שמישהו אחר שר אותו אני מאוד חשדן. אור לקח את זה כל-כך למקום שלו, נתן לזה אינטרפרטציה אחרת, עם הסלסולים שלו והפך את זה ממש לביצוע שלו. רואים שזה אדם שעבר בחיים שלו דברים. אני אוהב אותך אור, אתה זמר ענק".