לוסי אהריש התארחה היום (שישי) אצל גלית ואילנית וסיפרה בדמעות על התגובות הקשות שהיא עדיין מקבלת בעקבות הזוגיות שלה עם השחקן צחי הלוי. "אישה כתבה לי 'הלוואי שיהיו לך לידות שקטות. הלוואי שלא תפסיקי לעבור הפלות ושלא יהיו לכם ילדים כדי שלא יהיו מחבלים. אין רוע צרוף יותר מהדבר הזה. אני לא מבינה איך אישה מסוגלת לשבת ולכתוב דברים כאלו, ולמה? בגלל שאני ערבייה?".

"אחד הדברים שהכי כאבו לי זה לראות את התגובות הקשות שצחי חטף כשהוא יצא להגנתי בפומבי בפעם הראשונה. אמרו לו שהוא מחבל, מתבולל ובוגד. שבוע לפני כן צחי התנדב למען חיילים בודדים, הוא עד היום עושה מילואים והמדינה הזו חשובה לו יותר מכל דבר אחר. כשמישהו מעז לכתוב למישהו כמו צחי שהוא בוגד בעם שלו, אותו אדם בעיני הוא תת אדם".

"ראיתי את הכאב העצום שלו. כאילו משהו נשבר אצל צחי מבפנים. הוא שאל אותי 'אני הפכתי להיות בוגד?' עניתי לו שאנשים מרשים לעצמם לקרוא 'בוגדים' לאנשים שנתנו את דמם למדינה הזו. על רמטכ"לים, מפקדים, אנשי מוסד וראשי שב"כ, אז למה שלא יגידו עליך בוגד?".

גלית ואילנית לא יכלו לעצור את הדמעות והתייחסו לדברים של אהריש. "את שמה לנו מראה. אנחנו כל כך מכוערים". לוסי בתגובה אמרה: "אנחנו מכוערים, אנחנו גזענים ואנחנו אוהבים להגיד שאנחנו מקבלים את האחר אבל אנחנו לא. אנחנו מסרבים להסתכל במראה וזאת גם הסיבה שאני לא סותמת את הפה. אני לא מוכנה להסתכל על הסבל שנעשה כאן ולשתוק".

לוסי אהריש מספרת על התגובות הקשות שקיבלה 2 (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
גלית ואילנית לא הצליחו לעצור את הדמעות | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

אהריש סיפרה גם לתגובות של הוריה לזוגיות עם צחי הלוי. "ההורים שלי חטפו בגללי הרבה מאוד. תקופה מאוד ארוכה היה חשוב להורים שלי שאתחתן עם ערבי מוסלמי. לגדל שלוש בנות ערביות בחברה יהודית זה לא פשוט וזה לא פשוט לחטוף את הביקורת. הם חטפו לא מעט, אחרי שהדלקתי משואה מנעו מאמא שלי לראות את אמא שלה. אתה יודע שכל החלטה שלך יכולה להביא עליהם הרבה מאוד כאב וזה קורע אותך מבפנים".

"כשעמדתי מולם ואמרתי להם שאני וצחי רוצים לקחת את זה לשלב הבא, אבא שלי לקח נשימה ואמר לי: 'זה לא שחשבתי שאת לא תבואי עם דבר כזה הביתה. אם הייתי מחפש בכל החברה הערבית לא הייתי מוצא בחור טוב כמו צחי'. הוא הודה לי וכששאלתי על מה, הוא אמר לי 'תודה על זה שהסתכלת לי בעיניים ונתת לי כבוד בתור אבא שלך ולא עשית משהו מאחורי הגב שלי. זה אומר שכנראה חינכתי נכון'. כעסתי על עצמי שלא נתתי להם מספיק קרדיט והם הוכיחו לי שחונכתי בידי האנשים הטובים ביותר".

 

 מכאן, תאגיד השידור הישראלי נמסר בתגובה: "בשום שלב לא היה קשר בין החלפתה של לוסי אהריש לאירועים בהם השתתפה מחוץ לתאגיד. אנו מתנצלים בפניה על כך שהמידע על החלפתה בעובדת תאגיד לא עבר באופן תקין ובזמן".